سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

 

در خلیج فارس جزایر فراوانی وجود دارند که بیشتر ما فقط با نام آنها آشنا هستیم. به جز جزایر قشم و کیش که مقصد اصلی گردشگران در تورهای ایرانگردی می باشند، جزایر دیگری هم وجود دارند که می دانید در یک سفر ماجراجویانه از آنها بازدید کنید. یکی از این مناطق زیبا جزیره خارک می باشد که در ادامه با ان بیشتر آما خواهیم شد. 

+ پاراسل کیش

+ جزایر ناز قشم

نکات جالب درباره جزیره خارک یا خارگ

- جزیره خارک یا آرا کیا یک جزیره مرجانی است که به مساحت 16 کیلومتر مربع در نردیکی بندر ریگ و به فاصله 37 کیلومتری از ساحل خلیج فارس قرار دارد. این جزیره از نظر اداری تابع استان بوشهر است.

- در سال‌های اخیر خطوط لوله نفتی از گچساران به خارک ساخته شده است و این جزیره برای بارگیری کشتی نفتکش انتخاب شد. پس از ان اهمین و کاربرد خارک بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفت. 

- دانشمندان زمین شناس عقیده دارند که از عمر جزیره خارک یک میلیون سال می گذرد اما بیش از 14 هزار سال نیست که این جزیره بر سطح دریا نمودار شده است. این یعنی اقوام اولیه ساکن در فلات ایران هنوز با جزیره خارک آشنا نبودند ودر این منطقه پهنه وسیعی از آب وجود داشت.

- قشری از سنگ به ضخامت 2 الی 7 متر روی مرجان و سطح جزیره را می پوشاند. در وسط جزیره پشته ای به ارتفاع بیش از 60 متر سر کشیده و همین پشته خود باعث اهمیت جزیره شده است زیرا شدت جریان باد را که از شمال غربی به جنوب شرقی می وزد را فرو می نشاند. این ویژگی به کشتی ها و نفتکش ها کمک می کند تا بتوانند در بندرگاه های شرقی خارک پناه بگیرد.

ساحل شرقی جزیره برای ساختن لنگرگاه محکم و مناسب و از طوفان و باد مصون است. چون عمق آب در یک کیلومتری ساحل 18 متر است که برای پهلو گرفتن کشتی های بزرگ ده هزار تنی کافی است.

- در گذشته خارک دارای شبکه قنات‌های فراوان بود که درون سنگ کنده بودند که سبب شگفتی دانشمندان شده است. چون بیشتر قنات های ایران در مناطق با خاک کویری بوده اند.

به قول دکتر رومن گیر شمن هنوز بقایای باغستان که از برکت این آب سرسبز بوده را می توان در جزیره خارک مشاهده کرد.

-در سالهای 1912 تا 1914 و نیز بعد از جنگ جهانی اول از سنگ های خارک برای بنای پالایشگاه آبادان استفاده می شد. در سال 1336 شمسی شرکتهای نفت خارک را دومین بندر برگزیدند که برای صدور نفت آنها مناسب تر بود و از سال 1337 تاکنون از این بندر نفت ایران صادر می شود.

- یکی از مهمترین محصولات و سوغاتی های جزیره خارک انواع خرماهای بسیار خوشمزه جنوب می باشد. 

 


نمی‌دانم آیا تا به حال به هلند و آمستردام سفر کرده اید یا خیر، اما اگر قصد دارید سفری به تور اروپا داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به آمستردام سفر کنید. البته در اروپا پایتخت های زیبایی مختلفی وجود دارد. شهرهای مادرید، بارسلون، رم، میلان و پاریس جزو گزینه های اولیه تورهای اروپایی گردشگران جهان قرار دارد. هر کدام از این شهرها زیبایی ها و ویژگی های خاص خود را دارند. آمستردام نیز در لیست جالب ترین و مهیج ترین شهرها برای سفر گردشگران دنیا به اروپا قرار دارد. این شهر فوق العاده زیبا و مدرن می باشد. در حقیقت می توانم آمستردام را شهر رنگی رنگی اروپا بدانیم که بیشترین شهرت خود را به واسطه گل های زیبایش کسب کرده است. در ادامه قصد داریم کمی با آمستردام آشنا شویم و عکس های زیبایی از این شهر را به شما نشان دهم.

آمستردام بزرگترین شهر هلند می باشد که در شمال غرب این کشور قرار دارد. آمستردام پایتخت هلند است. 

جالب است بدانید که اقوام مهاجر زیادی در آمستردام زندگی می کنند که بیشتر آنها نژاد ترک و مراکشی می باشد.

این شهر موزه ها، گالری و نمایشگاه های هنری فراوانی دارد. اگر علاقه مند به نقاشی ها و آثار ون گوگ، ورمیر، رمبراند و سایر نقاشان معروف دنیا هستید می توانید به موزه هنرهای معاصر آمستردام سر بزنید.

علاوه بر شهر پاریس در آمستردام نیز کانال های شهری بزرگی وجود دارد که می توانید در آنها قایق سواری کنید. این منطقه زیبا در دهکده گرینویچ آمستردام واقع شده است و از شرق به کانال پرنسس و از غرب به کانال Lijnbaansgracht متصل می‌شود. کانال های باریک، در کنار خانه های قرن هفدهم، جاذبه های بی نظیری را در این مکان ایجاد کرده است.

یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های جهان به نام فرودگاه شیفول در این شهر واقع شده است. این فرودگاه در 15 کیلومتری جنوب آمستردام قرار دارد.

هلند، کشور گل‌ها جهان لقب دارد. بنابراین در سفر به شهرهای این کشور از جمله آمستردام می توانید گل های زیبا را مشاهده کنید و حتی برخی از آنها را به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

شاید باورتان نشود اما در هلند و به ویژه شهر آمستردام می توانید انواع کباب‌ها، غذاهای خوشمزه اروپایی، شیرینی و دسرهای وسوسه‌ انگیز را تجربه کنید. مردم هلند جزو مردم خوش خوراک اروپایی محسوب می شوند.

یکی از این شیرینی‌های خوشمزه استروپوافل (Stroopwafel) است. این شیرینی بی‌نظیر در طعم‌های مختلفی سرو می‌شود. در نگاه اول مانند یک نان بستنی ساده خودمان است که ظاهری شطرنجی دارد. اما کِرِمی خوشمزه در میان این نان قرار دارد. طعم این شیرینی به نوع کِرم آن بستگی دارد و ظاهر همه‌ ی انواع این شیرینی تفاوت چندانی ندارد. پیشنهاد می کنم طمع کاکائو و وانیلی را حتما امتحان کنید.

دومین شیرینی که پیشنهاد می‌کنم پوفرتجز (poffertjes) است. عاشقان پنکیک به اتفاق این شیرینی را امتحان می کنند. پوفرتجز یکی از شیرینی‌ها و دسرهای لذیذ هلند است. برای تهیه آن خمیری لطیف را بر روی صفحه‌های صاف قرار داده می شود، سپس به آن حرارت می دهند تا پخته شود. دو طرف خمیر را حرارت می‌دهند تا پُف کند. هنگام سِرو روی آن قطعاتی کوچک از کره و پودر شکر می‌ریزند. گاهی هم به جای پودر شکر، مارمالاد یا شهد میوه استفاده می شود.

 


غذا یکی از دغدغه ها و تفریحات مهم سفر است. من هم مثل شما این نگرانی را در سفر به تایلند داشتم ولی وقتی با تور تایلند همراه شدم، متوجه شدم که هیچ جای نگرانی برای غذا وجود دارد. چرا که تنوع غذایی بسیار بالا است و همیشه مواد غذایی تازه در این کشور وجود دارد. تایلندی ها همچنین افراد تمیزی هستند و محبوبترین غذای آنها برنج سرخ شده است که با سبزیجات و ادویه و فلفل فراوان سرو می شود. در ادامه معرفی غذاهای تایلندی با همراه من باشید.

+ محبوب ترین خوراکی های دنیا کدامند؟

+ غذاهایی که برای سفر زمینی مناسب اند

غذای تایلندی

در کنار برنج گوشت رتبه دوم مواد خوراکی را در این کشور دارد. کبابهای خوشمزه و گران تایلند شهرت جهانی دارد. آنها بسیار ساده و بر روی سیخ های چوبی طبخ می شون. شما می توانید حتی در کنار خیابان هم کباب نوش جان کنید. برای درست کردن کباب بیشتر از گوشت مرغ، گوسفند و گاو استفاده می کنند. تایلندی ها به خوبی آموخته اند که با رشته و سبزیجات، گوشت و ادویه های تند چگونه غذاهای رنگارنگ و متنوع درست کنند. تنوع رنگ و طعم رشته های نودل در تایلند بسیار زیاد است.

بخش دیگری از مواد غذایی که در تایلند بسیار محبوب است حشرات است. وقتی در کنار خیابان های شهرهای تایلند قدم می زنید دستفروشانی را می بینید که حشرات سرخ شده را در ظرفهای کوچک و بزرگ ریخته و می فروشند. این حشرات زشت و چندش آور طمی شبیه حبوبات دارند و همانند چیپس شکننده و ترد هستند. برخی هم مانند صدفها لیز هستند. من خودم تا به حال غذای حشره دار در تایلند نخورده ام به شما هم توصیه نمی کنم که این غذا را امتحان کنید.

یکی دیگر از صحنه هایی که شما در سفرتان بی شک خواهید دید ظرفهای بزرگ سوپ در حال جوشیدن است که در کنار خیابان قرار دارند، طعم این سوپها مانند بقیه غذاها تندی است. اما برخی از سوپها نیز طعم ترشی تندی و تندی را با هم دارند. در این سوپ های رنگارنگ همه چیز مانند گیاهان، حشرات، گوشتها و حتی میوه ها خواهید دید. این مواد در شیر نارگیل شناور هستند و کاملا با هم پخته و مخلوط می شوند. در این سوپها سس های مختلف با مزه های متنوعی می ریزند.

مردم تایلند به غذا اهمیت زیادی می دهند و همیشه در کنار غذاهایشان سالاد و دسر نیز میل می کنند. سالاد یکی از اساسی ترین خوراک مردم این کشور است. سالاد های گوناگون وجود دارد که از انواع سبزیجات، میگو، جوانه بامبو و بادام زمینی است، با سس ها و ادویه های مختلف تشکیل شده است. همچنین در تایلند انواع شیرینی و دسر در کنار غذا به شما پیشنهاد می شود. این دسرها طعم های فوق العاده ای دارند و ماده اصلی بیشتر آنها شیر نارگیل است. مواد اصلی دسر ها و شیرینی های تایلندی برنج، شکر، شیر نارگیل و انواع میوه ها هست. تنها نکته ای که شیرینی ها و دسرهای تایلندی را با دیگر کشور ها متمایز می کند میزان زیاد شیرینی آنها است. دسر موز و تخم مرغ محبوب ترین دسر تایلندی است که قیمت چندانی ندارد. پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید.


زیبایی های طبیعت ایران به قدریست که می توانید سال های سال درباره آنها صحبت کنیم. هر نقطه کشور عزیزمان طبیعت بکر و منحصری به فردی دارد. در زمستان ها و گرمای هوا بسیاری از مردم به سراغ شهرهای جنوبی و یا کویری ایران می روند. همزمان با گرم شدن هوا و شروع تعطیلات تابستانی نیز بسیاری از هموطنانمان به شهرهای ییلاقی و سرسبز می روند. امروز در این بخش قصد داریم شاهاندشت آمل را به شما معرفی کنیم که یکی از بکرترین مناطق توریستی شمال ایران است. همراه ما باشید.

+ جاده اسالم به خلخال

+ گردنه حیران

+ ماسال

طبیعت شاهاندشت آمل قلعه

شاهاندشت آمل

شاهاندشت یکی از زیباترین مناطق توریستی استان مازندران که به مناطق معروفی مانند شیرگاه، فیلبند و جنگل الیسمتان نیز دسترسی دارد. شاهاندشت در منطقه لاریجان شهرستان آمل قرار دارد و قدمت آن به 3500 سال پیش می‌رسد. در این منطقه جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

شاهاندشت آمل

جاذبه های تاریخی شاهاندشت

از جاذبه های تاریخی مهم شاهاندشت می توانیم‌ به قلعه ملک بهمن که بر روی یک سنگی مرتفع ساخته شده است اشاره کنیم. آرامگاه عارف گریان یا امامزاده الیاس شاهاندشت نیز یکی دیگر از مناطق تاریخی و مذهبی این شهر می باشد. تکیه شاهاندشت که یک ساختمان قدیمی بسیار زیبا به سبک و سیاق خانه های شمالی ساخته شده است. برج سی شاهاندشت این برج که به آن بیامه سی نیز گفته می شود. این برج همزمان با ساخت قلعه ملک بهمن ساخته شد که کتب و اسناد مربوط به پیروان زرتشتی آل پادوسیان می باشد.

شاهاندشت آمل قلعه ملک بهمن

جاذبه های طبیعی شاهاندشت

از مهم‌ترین جاذبه گردشگری شاهاندشت آبشار معروف آن است که جز بزرگترین آبشار های مازندران قرار دارد و آب آن دائمی می باشد. در نزدیکی آبشار شاهاندشت غاری به همین نام قرار دارد که به آن‌ها غار الیاس تنگه و غار کبوتر گفته می شود. ارتفاع شاهاندشت از سطح دریا 2200 متر است و بهترین زمان برای بازدید از این منطقه زیبا بهار و تابستان می‌باشد.

برای رسیدن به شاهاندشت باید از مسیر جاده هراز به تهران 65 کیلومتری شهر آمل بروید در مسیر شما روستاهای متعددی وجود دارد تا به روستای شاهاندشت برسید.

تور شاهاندشت امل

 


جاذبه های گردشگری فراوانی در ایران وجود دارند که ما در مطالب قبلی درباره آنها صحبت کردیم. پیشنهادات ما به طبیعتگردان عزیز ماسال، گردنه حیران، پارک وکیل آباد مشهد و پارک جنگلی سراوان را معرفی کردیم.

عکس جاده اسالم به خلخال

معرفی جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال از زیباترین و رویایی ترین جاده های ایران می باشد که 70 کیلومتر طول دارد این جاده از اسالم شروع شده و به خلخال در استان آذربایجان‌شرقی می‌رسد. در مسیر شما روستاها و جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که همین امر بر جذابیت جاده اسالم به خلخال افزوده است.

شما عزیزان می توانید هر چهار فصل سال از جاده اسالم به خلخال دیدن کنید. البته اگر به دنبال طبیعت بکر و خنکای هوا هستید بهتر است به سمت این جاده اول حرکت کنید و سفرتان را از قسمتی که در استان گیلان قرار دارد اتراق کنید. شما در این مسیر می توانید از کباب های خوشمزه شمالی نیز نوش‌جان کنید. بعد راهی خلخال شوید و در مسیر خود روستاهای زیبایی که در مسیر آذربایجان شرقی زنجان و میانه قرار دارد سر بزنید. آب و هوای جاده اسالم به خلخال بسیار متفاوت است آب و هوای شهرهای اطراف خود می باشد انگار شما در طول 70 کیلومتر در دنیای دیگری تردد خواهید کرد.

در مسیر شما علاوه بر روستاها و رستورانهای بسیار دشت های پرگل چشمه های آب گرم آبشار های سخت گیری و خانه های چوبی وجود دارد که همین بر زیبایی جاده افزوده است. شما در این سفر می توانید ضمن لذت بردن از طبیعت دوچرخه سواری کنید، در طبیعت کمپ بزنیم و یا از محصولات ارگانیک که سوغات شهرهای این جاده است، خریداری کنید. خوشبختانه در مسیر جاده اسالم به خلخال اقامتگاه ها و خانه های روستای فراوانی وجود دارد که می‌توانید برای اقامت آنها را رزرو کنید.

عکس اسالم به خلخال

چطور به جاده اسالم به خلخال برویم؟

برای سفر به جاده اسالم به خلخال، بهتر است صبح خیلی زود سفرتان را آغاز کنید و اگر با ماشین شخصی هستید باید به سمت استان گیلان و جاده‌ی فومن بروید یا از اردبیل به سمت جاده حرکت کنید. با این تفاوت که اول از راه زنجان به خلخال می‌رود و بعد از آنجا به اسالم در گیلان خواهید رسید. بیشتر گردشگران ایرانی از سمت گیلان وارد جاده می شوند. در کل باید بدانید که اسالم یکی از شهرهای شهرستان تالش گیلان است که در غرب استان قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید از شهرهای فومن، صومعه‌سرا، پونل و آستارا عبور کنید.

 

عکس های با کیفیت جاده اسالم به خلخال

 

 


اگر تور اروپا خریدید و در سفر خود به کشور زیبای سوئیس به شهر لوزان خواهید رفت در اینجا در رابطه با تور سوئیس و این شهر جذاب بیشتر خواهم گفت  .. شهری که باوجود کوچکی دیدنی‌های بسیاری دارد. 

ماجرای پیمان لوزان چیست؟

** لوزان و ژنو میزبانان پیمان‌های مهم صلح جهانی در طول تاریخ هستند.

پیمان لوزان درواقع قرارداد فصل ختام جنگ جهانی اول بود. این پیمان صلح در تاریخ 24 ژوئیه 1923 میلادی در شهر لوزان-سوئیس؛ برای حل‌وفصل جنگ جهانی اول بین نیروهای متفقین و متحدین برقرار شد. پیمان صلح بین جمهوری سوم فرانسه (جالب توجه خریداران تور فرانسه)، امپراتوری بریتانیا، امپراتوری ژاپن، پادشاهی ایتالیا، پادشاهی یونان، پادشاهی رومانی و پادشاهی یوگسلاوی به امضاء رسید. متن اصلی این پیمان به زبان فرانسه نوشته شد که از تاریخ 23 آگوست سال 1923 میلادی اجرا آن واجب شد و تا 6 اوت 1924 میلادی، تمامی شرایط صلح توسط کشورها به اجرا درآمد . اسناد این توافق را به‌طور رسمی به نماینده فرانسه جهت نگهداری سپرده شد. در سال‌های اخیر نیز لوزان و ژنو با میزبانی نشست پیمان5+1 در خصوص مذاکرات صلح قرارداد هسته‌ای شهرت بیشتری یافتند.

لوزان | شهر مناسب دانشجویان

شهر لوزان را شهر دانشجویی می‌نامند. وجود دو دانشگاه لوزان و دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان همواره جزو هفت دانشگاه برتر اروپا و 17 دانشگاه برتر جهان هستند به همین علت دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل از سراسر دنیا در این دانشگاه‌ها حضور دارند. کوچک‌ترین سیستم حمل‌ونقل سریع در جهان است با 28 ایستگاه دارد.

لوزان و کمیته بین‌المللی المپیک

شهر لوزان از سال 1994 میلادی مقر کمیته بین‌المللی المپیک شد و این آغازی بر پیشرفت‌های دو شهر کوچک سوئیس یعنی لوزان و ژنو بود. علت انتخاب این منطقه جهت ساخت مقر المپیک به سال‌های جنگ جهانی اول و درگیری‌های سراسری کشورهای اروپایی برمی‌گردد. در آن زمان منطقه ژنو و لوزان به‌عنوان آرام‌ترین و مناسب‌ترین شهر جهت ساخت مقر المپیک انتخاب شدند که پیشنهاد آن توسط شخصی به نام (Baron Pierre) داد شد. موزه‌ی المپیک شهر لوزان سوئیس به دو صورت دائمی و موقت درون پارکی هنری ورزشی برپا می‌شود. این موزه بزرگ‌ترین و غنی‌ترین مرکز آرشیو آثار هنری و ورزشی درباره‌ی المپیک است

** لوزان میزبان المپیک زمستانی سال 2020 است.

دیدنی‌های لوزان سوئیس

لوزان در بین سه تپه قرار دارد بنابراین در سفر به لوزان طبیعت و سرسبزی اولین نکته‌ای است که توجه شما را جلب می‌کند.
2- با قدم زدن در سطح شهر به‌خوبی معماری قرن 17 اروپا را مشاهده خواهید کرد. باوجود نمای قدیمی خانه‌ها و رستوران‌ها امکانات بسیار خوبی به گردشگران ارائه می‌شود. از مهم‌ترین خیابان‌های لوزان خیابان (Le Flon) است که کافی‌شاپ‌ها و مراکز خرید در آن‌ها شعبه دارند.
اگر دوست دارید از ساحل لذت ببرید و با قایق‌های محلی از دریاچه ژنو باید به اسکله (Ouchy) بروید. در راستای همین اسکله خیابان (Residential) قرار دارد که مقر المپیک و موزه دریایی سوئیس در آن قرار دارد.

 یک نکته جالب در خصوص اقامتگاه‌ها و هتل‌های لوزان آن است که بلیت رایگان سفر درون‌شهری با استفاده از اتوبوس و مترو را به میهمانان ارائه می‌دهد.
اگر دوست دارید قدیمی‌ترین قسمت شهر لوزان را ببینید به منطقه سیتی (Cité) بروید. در مسیر شما تپه‌ماهورهای متعددی وجود دارد که برخی از آن‌ها پناهگاه مهاجران در طول جنگ جهانی اول هستند. یکی از جاذبه‌های تاریخی لوزان کلیسای نوتردام است که از قرن 13 میلادی پابرجاست. این کلیسا بزرگ‌ترین صومعه و کلیسا در سوئیس است که در معماری آن از سبک گوتیک استفاده‌شده است.
 از میدان پالد تا کلیسای جامع حدود 225 پله سنگی به نام اِسکَلیه دو مارشه (Escaliers du Marché) و ساختمان‌های زیبای قرن 13 میلادی آن قرار دارد.    

در نزدیکی کلیسا کافه گرنسی (Grancy) قرار دارد که مهم‌ترین مکان گردهمایی و دورهمی شخصیت‌های مهم و برجسته است به همین دلیل امکانات فوق‌العاده خوبی ازجمله وای فای رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
بعد از کمی استراحت در کافه گِرَنسی به سمت غرب حرکت کنید تا به باغ گیاه‌شناسی زیبای لوزان برسید.
کمی پایین‌تر شما به جاده و پیاده‌روی قدیمی از جنگ سنگ و چوب می‌رسید که مسیر ارتباطی دو بازار محلی لوزان است.
 مطمئناً شما هم مانند ما فاینداتوری ها علاقه‌مند به هات چاکلت یا شکلات داغ هستید. کافه باربارا بهترین شکلات داغ در شهر لوزان را به گردشگران و مردم محلی ارائه می‌دهد. این کافه درست در نزدیکی خیابان رو مِرسِری (Rue Mercerie) و نرسیده به میدان لا پالِد (la Palud) قرار دارد. بعد از نوش جان کردن شکلات خوشمزه می‌توانید به سالن مرکزی شهر که از قرن 17 میلادی سر بزنید و از برنامه‌های آن لذت ببرید.

در میدان لا پالِد (la Palud) می‌توانید قدیمی‌ترین آب‌نمای لوزان را تماشا کنید که در ستون مرکزی‌اش نمادی از عدالت را به تصویر کشیده است. بر روی پله‌های دور آب‌نما، اغلب مردمی را می‌بینید که منتظر نمایش ساعت بالای سرشان هستند
منطقه اوشی (Ouchy) به خاطر هتل‌های شیک و گل‌کاری‌های زیبا از شلوغ‌ترین مناطق تفریحی شهر لوزان است. منطقه اوشی دو بندر قدیم و جدید شهر لوزان را به هم متصل می‌کند.

مهم‌ترین جاذبه گردشگری منطقه اوشی قلعه تاریخی آن است که از قرن 12 میلادی مورد استفاده بود. عهدنامه صلح ترکیه، یونان و متحدین در سال 1923 در همین قلعه امضا شد که امروزه یک هتل بسیار لوکس و رستورانی مجلل است.
بعد از گشت شهری نوبت به خوردن غذاهای خوشمزه می‌رسد. شما می‌توانید در رستوران بُلو لِزارد (Bleu Lezard) انواع غذاهای فرانسوی و سوئیسی را باکیفیت و قیمت عالی امتحان کنید

لطفا اگر هر انتقادی دارید یا این که در جستجوی تور ارزان اروپا هستید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 


نظر

کشور ایران مناطق بکر فراوانی دارد که می توانید به عنوان مقصد طبیعتگردی خود انتخاب کنید. کافیست برنامه ریزی کنید که آخر هفته ها قصد دارید به کجا سفر کنید. البته در نظر داشته باشید که به خاطر شیوع کرونا، بهتر است تا جایی که می توانید از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید. با این وجود با شروع تعطیلات بسیاری از هموطنان ما به سفر می روند. مقاصدی مانند ماسال، ماسوله، فشم، برغان، سرعین و هزاران انتخاب دیگر وجود دارد تا شما عزیزان بتوانید به هر کجا که دوست دارید، سفر کنید.

ماسال | بهشت گیلان

ماسال یکی از زیباترین و محبوب ترین مقاصد تورهای طبیعت‌گردی و ایران‌گردی می باشد که در فصل‌های مختلف میزبان گردشگران است. ماسال در لغت به معنای منطقه‌ای است که در کنار کوه واقع شده است. در این منطقه دشتهای پُر گل، جنگل های وسیع، رودخانه های پرآب و آبشارهای زیبایی وجود دارد. شما می توانید در تمام سال از بهشت گیلان یا همان ماسال دیدن کنید. شهر ماسال به دلیل قرار گرفتن در حد فاصل کوههای تالش و دریای خزر طبیعت بکری دارد در حقیقت ماسال بعد از رودبار به عنوان دومین شهر مرتفع استان گیلان محسوب می شود: برای آشنایی با شهرهای استان گیلان به لینک رو به رو مراجعه کنید: لیست کامل شهرهای گیلان

مردم ماسال بسیار مهمان نواز هستند و به گویش محلی تالشی صحبت می کنند. اگر به ماسال سفر کردید سعی کنید تا جایی که می‌توانید از طبیعت بکر آن لذت ببرید و البته مراقب طبیعت باشید.
از جاذبه های گردشگری و جذاب ماسال میتوانیم‌ به قلعه کول، سنگ بست، تفنگ ساز، وشمه سرا و خندیله اشاره کنیم. از زیباترین و محبوب ترین بخش های ماسال که مورد توجه گردشگران جوان نیز قرار دارد بوستان بزرگ این شهر است که در کنار رودخانه خالکایی به صورت پلکانی ساخته شده است. دهکده اولسبلنگاه بزرگترین دهکده ییلاقی ماسال که معمولاً میزبان گردشگران در در فصل تابستان و بهار یا تعطیلات آخر هفته می باشد. در ماسال جاذبه های گردشگری دیگری هم وجود دارد. به طور مثال، غار ماسال که قدمت آن میلیون ها سال پیش می‌رسد در کنار غارهای خندیله، غار کلچال و غار چسلی از زیباترین بخش های ماسال هستند.

برای اینکه بدانید در ماسال چه امکاناتی وجود دارد و چطور به این شهر برسید به لینک رو به رو مراجعه کنید: ماسال | بهشت گیلان

عکس های ماسال

 

 

 


نظر

همه ما به دنبال سرگرمی های متفاوت هستیم و دوست دارید با یک انتخاب مناسب از زمان فراغت‌مان لذت ببریم. گاهی اوقات شرایط به گونه ایست که شما مجبور می‌شوید در منزل بمانید. در این مدت چه ایده هایی به ذهن شما می‌رسد؟ آیا بازی هایی را می‌شناسید که بتوان در منزل انجام داد؟ ما در این مطلب از فاینداتور می‌خواهیم چند بازی در منزل مهیج را به شما معرفی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

 پیشنهاد بازی در خانه برای ایام کرونا 

گُل یا پوچ

گل یا پوچ (پُر تا پیک) یکی از بازی‌های قدیمی جذاب برای ما ایرانیهاست. در این بازی می‌توانید از دو نفر یا بیشتر دو تیم تشکیل دهید و یک رقابت هیجان انگیز و جذاب را شروع کنید. برای بازی گل یا پوچ کافیست یک شی کوچک مانند سنگ ریزه یا تیله را بردارید و آن را به عنوان گُل انتخاب کنید. قبل از شروع مسابقه باید شرایط امتیازی را با هم‌تیمی های خود تعیین کنید. اینکه تا چه امتیازی برنده حساب می‌شود و در صورت تساوی نتایج چه اقدامی خواهید کرد. برای شروع ابتدا از هر تیم یک سرگروه انتخاب می‌شود. این سرگروه‌ها نقش مهمی در رهبری تیم دارند و در صورت نیاز به تبادل امتیاز با حریف وارد چانه‌زنی نیز می شوند. پس از انجام قرعه کشی، یک تیم بازی شروع می‌کند. تیم اول باید گل را به گونه ای پنهان کند که تیم حریف نتواند به راحتی تشخیص دهد گُل در کدام دست قرار دارد. از آنجا که گل یا پوچ محدودیت سنی ندارد، می‌توانید با تمامی اعضای خانواده تان بازی کنید. این بازی می‌تواند فرصت خوبی برای تقویت مهارت هوش، چهره شناسی و احتمالات افراد است.

جالب است بدانید که در سال 1398 دو ایرانی به نام حمید رضا و سحر (تیم کهکشانی ها) به عنوان قهرمان مسابقات گل یا پوچ جهان شناخته شدند.

دوز بازی

دوز بازی (دوز بازی دوازده تایی) یک بازی فکری ایرانی دو نفره می‌باشد. برای انجام این به یک مقوا و 24 مهره در دو رنگ احتیاج خواهید داشت. برای شروع بازی ابتدا باید طرحی هندسی با استفاده از چند خط روی مقوا رسم کنید. سپس بازیکنان تلاش می‌کنند سه مهره خود را به ردیف در جایگاه‌ها قرار دهند. در حین انجام این کار باید مواظب باشید حریف شما نتواند مهره هایش را در ردیف قرار دهد. انواع دیگر این بازی ها به صورت دوز 6 تایی، 9 تایی و 3 تایی می باشد. که دوز سه تایی نوع ساده تر بازی محسوب می‌شود. در گذشته به جای مهره ها رنگی از سنگ های سیله و سفید استفاده می‌شد. بازی دوز باعث تقویت مهارت ذهنی، تمرکز و قدرت پیش بینی افراد می‌شود به همین دلیل جز بازی های فکری به شمار می‌رود.

استوژیت

استوژیت یک بازی فکری و گروهی 2 تا 8 نفره می‌باشد که از سن 8 تا 99 سال می‌توانند به راحتی این بازی را انجام دهند. خوب است بدانید که این بازی ابتدا در سال 2014 توسط یک موسسه طراحی بازی به نام هوپا ایجاد شد. البته ایده بازی از یک گروه خارجی بود که بعدها توسط موسسه هوپا بومی سازی شد. در واقع در داستان و طراحی کارت ها تا حد زیادی به علاقه مخاطب ایرانی توجه شد تا آنها بتواند به راحتی با بازی ارتباط برقرار کند. استوژیت ترکیبی شگفت انگیز از خلاقیت و قدرت ذهن خوانی است. در دنیای استوژیت باید از استعداد و قدرت تخیل خود استفاده کنید تا هوشمندانه ترین داستان را در مواجهه با 96 کارت زیبا و سحرآمیز بسازید. در واقع آنچه به شما کمک می‌کند تا مراحل بازی را طی کنید، تجربه و هوش شما می باشد. افرادی که در بازی استوژیت شرکت می‌کنند باید از مهارت قصه گویی، تمثیل و شعر خوانی استفاده کنند تا بتوانند هر کارت را درست حدس بزنند.

داستان بازی به این صورت است که قرار است برای شهر استوژیت یک خواب گزار خوب و حرفه ای پیدا کنیم. ماجرای داستان این طور شروع می‌شود که در روزهای آخر زمستان هستیم، پادشاه نگران است که خواب گزار خوب شهر یعنی استوژیتاک با شروع فصل بهار از سرزمین خواهد رفت. بنابراین در طی داستان هر کس که مهارت بیشتری داشته باشد تا با قصه های خوب بتواند کارت ها (خواب ها مردم سرزمین) را روایت کند، می‌ تواند جایگاه خواب گزار شهر را تصاحب کند.

سایه بازی

همه ما خاطره بسیار جالبی از سایه بازی داریم. در گذشته هر زمان که برق می رفت و باید با نور محدود شمع یا فانوس سَر می کردیم، سریع به سراغ سایه بازی می رفتیم. برای انجام این کار لازم است که یک دیوار ساده یا پارچه ساده را آماده کنید و فضای اتاق را تاریک کنید. سپس از یک شمع یا نور گوشی موبایل استفاده کنید. به طوری‌که نور از کنار یا پشت شما به دیوار برسد. حالا نوبت به آن رسیده که از اعضای بدنتان به ویژه دست ها کمک بگیرید. چند شکل درست کنید تا بقیه دوستان یا اعضای خانواده تان آنها را حدس بزنند. گاهی اوقات نیز می‌توانید دو گروه شوید و هر کس که شکل های بیشتری را اجرا کرد، او را برنده اعلام کنید.

همان‌طور که می بینید، سایه بازی محدودیت سنی ندارد و نیاز نیست وسایل زیادی داشته باشید. آنچه مهم است مهارت شما و خلاقیت تان در اجرای اشکال در سایه و نور می باشد. این بازی می‌تواند بیشتر از همه برای کودکان جالب باشد. به آنها کمک کنید تا شکلی را بسازند و در زمان ساخت شکل با او درباره ویژگی هایش صحبت کنید. به طور مثال، اگر شکل پرنده را اجرا کردید، به کودکتان بگویید پرنده ها کجا زندگی می‌کنند و چه ویژگی هایی دارند.

نکته مهم: اگر به همراه فرزندانتان بازی سایه ها را انجام می دهید، اشکال و یا صداهای ترسناک ایجاد نکنید تا آنها دچار استرس و ترس نشوند.

منچ

مِنچ یک بازی‌ رومیزی آلمانی است که هیجان بسیار زیادی دارد. اساس طراحی بازی بر مبنای مفهوم احتمالات قرار دارد. یک فرد باید احتمال برنده شدن و آمدن اعداد را حساب کند. نام بازی منچ در ایران از واژه آلمانی (Mensch ärgere Dich nicht  ) گرفته شده است که در زبان آلمانی به معنای "عصبی نشو مرد" می باشد. بسته به نوع صفحه منچ شما می‌توانید این بازی را از 2 نفر تا 8 نفره نیز انجام دهید. بازی منچ می‌تواند با چند رقیب مجزا انجام شود یا گروه بندی کنید و به صورت گروهی بازی کنید.

در منچ، 4 خانه و مهره وجود دارد که هر کدام یک رنگ خاص هستند. ماموریت شما این است که 4 مهره خودتان را زودتر از رقبا به منزل برسانید. برنده بازی فردیست که زودتر از دیگر بازیکنان موفق به تمام کردن مهره‌های خود بشود. برای این بازی یک تاس وجود دارد که اعداد 1 تا 6 روی آن حک شده است. کسی می تواند بازی را شروع کند که عدد شش را آورده باشد وگرنه باید آنقدر این کار را ادامه دهد تا عدد 6 ظاهر شود.

اسم فامیل

بازی اسم و فامیل نیاز به معرفی ندارد. همه ما حداقل یک مرتبه اسم و فامیل را انجام داده ایم. این بازی را می توانید از دو نفر تا تعداد بالا انجام دهید. بر اساس توافق اعضا یک نفر با انتخاب یکی از حروف الفبا بازی را شروع می‌کند. برای شروع باید یک ورق کاغذ را بردارید و چند مورد مانند نام، نام خانوادگی، شهر، کشور، اشیا و موارد دیگر را در عنوان ستون ها بنویسید. به محض آنکه یک نفر تمام ستون ها را پُر کند به بقیه اعلام می کند که دیگر به نوشتن ادامه ندهند. هم اکنون مرحله امتیاز شماری آغاز می‌شود. اگر شرکت کنندگان حروف مشابهی را نوشته باشند امتیاز کمتری دریافت می‌کنند. امتیاز ها از 5 برای موارد مشابه تا 10 برای موارد متفاوت می‌باشد. به طور مثال، اگر شما و یکی دیگر از همراه تان نام یک شهر یکسان را نوشته باشید هر دوی شما امتیاز 5 را می‌گیرید.

بازی دور و نزدیک

یکی دیگر از بازی های جالب و مفرح که می‌توانید در منزل انجام دهید، بازی دور یا نزدیک می‌باشد. برای انجام این بازی نیاز به فضا یا وسایل خاصی ندارید. کافیست برای شروع تعداد افرادی که دوست دارند بازی کنند را مشخص کنید. سپس یک نفر به صورت قرعه کشی تا توافقی بازی را شروع می‌کند. برای این کار شما در ذهن خودتان یک شی را در نظر می گیرید، بدون آنکه نام آن را به کسی بگویید. شرط مهم این است که شی انتخاب شده توسط شما باید در مکان بازی باشد و نمی‌توانید اشیا خارج از اتاق یا محل بازی را انتخاب کنید.

در مرحله بعد افراد شروع به حدس زدن می‌کنند. زمانی که آن فرد به شی مورد نظر شما نزدیک شود باید با صدای خاص یا ضرب تند به او بفهمانید که به شی نزدیک است. همین طور اگر او از شی انتخاب شده، دور شود باید با صدای آرام و یا ضرب آهسته، علامت را از شما دریافت کند. این بازی فرصت خوبی برای دورهمی خانوادگی می‌باشد که محدودیت سنی ندارد.

مطلب پیشنهادی ما به شما عزیزان : جاذبه های گردشگری تهران در کدام خیابان قرار دارند؟

 

 

 


جزایر ناز یکی از جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبای ایران در جزیره قشم است. امکان ندارد یک گردشگر تور قشم را خریداری کند و از این جزیره های زیبا بازدید نکند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات بسیار خوبی درباره جزیره ناز در قشم به شما عزیزان ارائه کنیم همراه ما باشید.

+ کدام جزایر خلیج فارس بخشی از جاذبه های گردشگری قشم هستند؟

جزایر ناز | قشم گردی

جزایر ناز در سواحل شرقی جزیره قشم و حدود یک کیلومتر از سواحل قشم قرار دارند. مردم محلی قشم به جزایر ناز جزیره دو کرده می گویند. مساحت جزایر ناز حدود 3 هکتار است و دیواره‌های صخره‌ای با ارتفاع متغیر بین 5 تا 10 متر اطراف آن را فرا گرفته است. این جزیره شنی ساحلی ندارد و بستر آن مسطح بوده با جزر و مد آب روی بستر جزیره را می پوشاند و در روز شما خشکی را میبینید. در حقیقت حرکت آب و جزر و مد آن تعیین می‌کند که جزایر ناز چند ساعت در روز به جزیره قشم متصل می شود.

جزایر ناز از دو بخش تشکیل می شود که در 22 کیلومتری شهر قشم قرار دارد. در این جزیره کسی سکونت ندارد و تنها چند ماهیگیر محلی انبارها یا سایه بانی برای محل استراحت خود ایجاد کردند. با پس روی آب، باریکه از خشکی ایجاد می‌شود که جزایر ناز را به قشم متصل می‌کند. در همین زمان است که اتوبوس‌های گردشگران یا گردشگران با وسایل شخصی می توانند از این قسمت عبور کنند.

در سال های گذشته بیشتر، افراد محلی و یا گردشگرانی که به قشم سفر می‌کردند، از وجود این جزیره اطلاع داشتند اما با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و افزایش سفر گردشگران به قشم، انتشار عکس ها و فیلم هایی از جزر و مد آب در این جزایر باعث شد تا توجه گردشگران به این جاذبه جلب شود. در فصل‌های اوج سفر قشم یعنی از بهمن تا فروردین تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از جزایر ناز  به آن سفر می کنند. متاسفانه در برخی از روزهای سال که هوای قشم مناسب است به قدری جمعیت ماشینه ا و افراد در جزایر ناز زیاد می شود که بستر خاک منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه هیچ اقدامی برای حفاظت از این جزایر به صورت جدی صورت نمی گیرد.

در اطراف جزایر ناز تفریحات فراوانی وجود دارد. شما می توانید یک شتر کرایه کنید و مسیر را با آن طی کنید یا اینکه به سراغ تفریحات هیجان انگیزی مانند پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور و چتربازی بروید. توجه داشته باشید که بیشتر تفریحات آبی که در جزیره کیش هستند را می توانید در جزیره قشم تجربه کنید. اگر زمانی که برای بازدید از جزایر ناز می‌روید تعداد گردشگران زیاد باشد، شما باید در ساحل منتظر بمانید تا نوبت شما شود. قایق های محدودی که در جزیره وجود دارند تا شما را سوار کرده و اطراف جزیره را به شما نشان دهند.

جزیره ناز قشم

چطور به جزایر ناز برویم؟

برای رسیدن به جزایر ناز باید به سمت جنوب شرق قشم حرکت کنید. بلوار آزادگان وارد جاده ساحلی جنوب جزیره شوید که به آن جاده دریا نیز گفته می‌شود. بعد از عبور از اسکله نفتی و ساحل طلایی به پارکینگ بزرگ خواهید رسید. البته بعضی از گردشگران از سمت شهر درگهان و روستای رمچاه به این جزیره وارد می شوند.

 برای آشنایی با جاذبه های گردشگری قشم به لینک رو به رو مراجعه کنید: دیدنیهای قشم

 

عکس های زیبا از جزایر قشم

 

 

 

 


در مطالب قبلی درباره جاذبه‌های گردشگری چین صحبت کردیم. در خصوص دیوار بزرگ چین و فرهنگ چینی مطالب زیادی خدمت شما ارائه کردیم این بار قصد داریم به سراغ یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری چین در شهر پکن برویم و با معبد بهشت آشنا شویم.

معبد بهشت | Temple of Heaven

معبد بهشت یا معبد تیان تان یکی از بزرگترین مجموعه های تاریخی و فرهنگی شهر پکن چین است که عنوان عبادتگاه اصلی استفاده می شد. این معبد در شهر ممنوعه فوق العاده ترین جاذبه های گردشگری چین و معماری های باستانی دنیا می باشد که در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است این معبد در ابتدا برای بزرگداشت قربانیان و خدایان به خصوص خدای کشاورزی ساخته شده بود و قرار بود ارتباط بین دنیای خدایان و انسان ها را برقرار کند. معبد بهشت 92 ساختمان و 600 اتاق با کاربری متفاوت دارد و در اتاق های آن ابزارهای موسیقی، محل اقامت، اتاق قربانی، محل عبادت و سکونت پادشاه نیز وجود دارد. خوب است بدانید که معبد بهشت در سال 1988 لیست یونسکو اضافه شد. 

معماری معبد بهشت پکن

محوطه اطراف معبد پکن 273 هکتار می‌باشد و چهار دروازه در چهار جهت اصلی برای آن ساخته شده است. بعد از ورود به محوطه، حیاط بسیار بزرگی خواهید دید که در اطراف آن با باغ های متعدد، زمین بازی و محوطه های تزئینی وجود داشته است. در این مجموعه پرندگان هم نگهداری می شدند و گل و گیاه های خاص که امروز به حالت نمایشگاهی در معرض دید گردشگران قرار دارد. برای بازدید از معبد بهشت کافیست به شرق دروازه کهن شهر پکن به نام ژنگیانگمن بروید.

به داخل معبد بهشت پکن می پردازیم. این معبد در قرن 18 میلادی توسط امپراطور یونگ لو ساخته شد. چند سال بعد یعنی در بیست و چهارمین سال تاسیس این معبد، نامش را به تریمپل تغییر دادند. ارتفاع سالن اصلی معبد 38 متر است و سقف مخروطی آن نیز حدود 24 متر قطر دارد. در جای جای این معبد از سبک معماری مینگ استفاده شده است. این بنا بر اساس عدد 7، 9 و 12 ساخته شده است. 9 عدد قداست و امپراتوری در چین محسوب می شود. سنگ ها با نشان هفت ستاره کوه معروف تای هستند و 12 ستون که نماد 12 ماه سال از 12 ساعت است. علت گرد ساخته شدن این بنا نیز گرد بودن کره زمین است.

برای دسترسی به معبد بهشت پکن کافیست به ایستگاه مترو نزدیک به آن به نام تیان تان بروید و درست رو به روی دروازه شرقی خارج شوید. از این ایستگاه 12 دقیقه طول می کشد تا به معبد برسید.