سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

زیبایی های طبیعت ایران به قدریست که می توانید سال های سال درباره آنها صحبت کنیم. هر نقطه کشور عزیزمان طبیعت بکر و منحصری به فردی دارد. در زمستان ها و گرمای هوا بسیاری از مردم به سراغ شهرهای جنوبی و یا کویری ایران می روند. همزمان با گرم شدن هوا و شروع تعطیلات تابستانی نیز بسیاری از هموطنانمان به شهرهای ییلاقی و سرسبز می روند. امروز در این بخش قصد داریم شاهاندشت آمل را به شما معرفی کنیم که یکی از بکرترین مناطق توریستی شمال ایران است. همراه ما باشید.

+ جاده اسالم به خلخال

+ گردنه حیران

+ ماسال

طبیعت شاهاندشت آمل قلعه

شاهاندشت آمل

شاهاندشت یکی از زیباترین مناطق توریستی استان مازندران که به مناطق معروفی مانند شیرگاه، فیلبند و جنگل الیسمتان نیز دسترسی دارد. شاهاندشت در منطقه لاریجان شهرستان آمل قرار دارد و قدمت آن به 3500 سال پیش می‌رسد. در این منطقه جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

شاهاندشت آمل

جاذبه های تاریخی شاهاندشت

از جاذبه های تاریخی مهم شاهاندشت می توانیم‌ به قلعه ملک بهمن که بر روی یک سنگی مرتفع ساخته شده است اشاره کنیم. آرامگاه عارف گریان یا امامزاده الیاس شاهاندشت نیز یکی دیگر از مناطق تاریخی و مذهبی این شهر می باشد. تکیه شاهاندشت که یک ساختمان قدیمی بسیار زیبا به سبک و سیاق خانه های شمالی ساخته شده است. برج سی شاهاندشت این برج که به آن بیامه سی نیز گفته می شود. این برج همزمان با ساخت قلعه ملک بهمن ساخته شد که کتب و اسناد مربوط به پیروان زرتشتی آل پادوسیان می باشد.

شاهاندشت آمل قلعه ملک بهمن

جاذبه های طبیعی شاهاندشت

از مهم‌ترین جاذبه گردشگری شاهاندشت آبشار معروف آن است که جز بزرگترین آبشار های مازندران قرار دارد و آب آن دائمی می باشد. در نزدیکی آبشار شاهاندشت غاری به همین نام قرار دارد که به آن‌ها غار الیاس تنگه و غار کبوتر گفته می شود. ارتفاع شاهاندشت از سطح دریا 2200 متر است و بهترین زمان برای بازدید از این منطقه زیبا بهار و تابستان می‌باشد.

برای رسیدن به شاهاندشت باید از مسیر جاده هراز به تهران 65 کیلومتری شهر آمل بروید در مسیر شما روستاهای متعددی وجود دارد تا به روستای شاهاندشت برسید.

تور شاهاندشت امل