سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

غذا یکی از دغدغه ها و تفریحات مهم سفر است. من هم مثل شما این نگرانی را در سفر به تایلند داشتم ولی وقتی با تور تایلند همراه شدم، متوجه شدم که هیچ جای نگرانی برای غذا وجود دارد. چرا که تنوع غذایی بسیار بالا است و همیشه مواد غذایی تازه در این کشور وجود دارد. تایلندی ها همچنین افراد تمیزی هستند و محبوبترین غذای آنها برنج سرخ شده است که با سبزیجات و ادویه و فلفل فراوان سرو می شود. در ادامه معرفی غذاهای تایلندی با همراه من باشید.

+ محبوب ترین خوراکی های دنیا کدامند؟

+ غذاهایی که برای سفر زمینی مناسب اند

غذای تایلندی

در کنار برنج گوشت رتبه دوم مواد خوراکی را در این کشور دارد. کبابهای خوشمزه و گران تایلند شهرت جهانی دارد. آنها بسیار ساده و بر روی سیخ های چوبی طبخ می شون. شما می توانید حتی در کنار خیابان هم کباب نوش جان کنید. برای درست کردن کباب بیشتر از گوشت مرغ، گوسفند و گاو استفاده می کنند. تایلندی ها به خوبی آموخته اند که با رشته و سبزیجات، گوشت و ادویه های تند چگونه غذاهای رنگارنگ و متنوع درست کنند. تنوع رنگ و طعم رشته های نودل در تایلند بسیار زیاد است.

بخش دیگری از مواد غذایی که در تایلند بسیار محبوب است حشرات است. وقتی در کنار خیابان های شهرهای تایلند قدم می زنید دستفروشانی را می بینید که حشرات سرخ شده را در ظرفهای کوچک و بزرگ ریخته و می فروشند. این حشرات زشت و چندش آور طمی شبیه حبوبات دارند و همانند چیپس شکننده و ترد هستند. برخی هم مانند صدفها لیز هستند. من خودم تا به حال غذای حشره دار در تایلند نخورده ام به شما هم توصیه نمی کنم که این غذا را امتحان کنید.

یکی دیگر از صحنه هایی که شما در سفرتان بی شک خواهید دید ظرفهای بزرگ سوپ در حال جوشیدن است که در کنار خیابان قرار دارند، طعم این سوپها مانند بقیه غذاها تندی است. اما برخی از سوپها نیز طعم ترشی تندی و تندی را با هم دارند. در این سوپ های رنگارنگ همه چیز مانند گیاهان، حشرات، گوشتها و حتی میوه ها خواهید دید. این مواد در شیر نارگیل شناور هستند و کاملا با هم پخته و مخلوط می شوند. در این سوپها سس های مختلف با مزه های متنوعی می ریزند.

مردم تایلند به غذا اهمیت زیادی می دهند و همیشه در کنار غذاهایشان سالاد و دسر نیز میل می کنند. سالاد یکی از اساسی ترین خوراک مردم این کشور است. سالاد های گوناگون وجود دارد که از انواع سبزیجات، میگو، جوانه بامبو و بادام زمینی است، با سس ها و ادویه های مختلف تشکیل شده است. همچنین در تایلند انواع شیرینی و دسر در کنار غذا به شما پیشنهاد می شود. این دسرها طعم های فوق العاده ای دارند و ماده اصلی بیشتر آنها شیر نارگیل است. مواد اصلی دسر ها و شیرینی های تایلندی برنج، شکر، شیر نارگیل و انواع میوه ها هست. تنها نکته ای که شیرینی ها و دسرهای تایلندی را با دیگر کشور ها متمایز می کند میزان زیاد شیرینی آنها است. دسر موز و تخم مرغ محبوب ترین دسر تایلندی است که قیمت چندانی ندارد. پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید.