سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

نمی‌دانم آیا تا به حال به هلند و آمستردام سفر کرده اید یا خیر، اما اگر قصد دارید سفری به تور اروپا داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به آمستردام سفر کنید. البته در اروپا پایتخت های زیبایی مختلفی وجود دارد. شهرهای مادرید، بارسلون، رم، میلان و پاریس جزو گزینه های اولیه تورهای اروپایی گردشگران جهان قرار دارد. هر کدام از این شهرها زیبایی ها و ویژگی های خاص خود را دارند. آمستردام نیز در لیست جالب ترین و مهیج ترین شهرها برای سفر گردشگران دنیا به اروپا قرار دارد. این شهر فوق العاده زیبا و مدرن می باشد. در حقیقت می توانم آمستردام را شهر رنگی رنگی اروپا بدانیم که بیشترین شهرت خود را به واسطه گل های زیبایش کسب کرده است. در ادامه قصد داریم کمی با آمستردام آشنا شویم و عکس های زیبایی از این شهر را به شما نشان دهم.

آمستردام بزرگترین شهر هلند می باشد که در شمال غرب این کشور قرار دارد. آمستردام پایتخت هلند است. 

جالب است بدانید که اقوام مهاجر زیادی در آمستردام زندگی می کنند که بیشتر آنها نژاد ترک و مراکشی می باشد.

این شهر موزه ها، گالری و نمایشگاه های هنری فراوانی دارد. اگر علاقه مند به نقاشی ها و آثار ون گوگ، ورمیر، رمبراند و سایر نقاشان معروف دنیا هستید می توانید به موزه هنرهای معاصر آمستردام سر بزنید.

علاوه بر شهر پاریس در آمستردام نیز کانال های شهری بزرگی وجود دارد که می توانید در آنها قایق سواری کنید. این منطقه زیبا در دهکده گرینویچ آمستردام واقع شده است و از شرق به کانال پرنسس و از غرب به کانال Lijnbaansgracht متصل می‌شود. کانال های باریک، در کنار خانه های قرن هفدهم، جاذبه های بی نظیری را در این مکان ایجاد کرده است.

یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های جهان به نام فرودگاه شیفول در این شهر واقع شده است. این فرودگاه در 15 کیلومتری جنوب آمستردام قرار دارد.

هلند، کشور گل‌ها جهان لقب دارد. بنابراین در سفر به شهرهای این کشور از جمله آمستردام می توانید گل های زیبا را مشاهده کنید و حتی برخی از آنها را به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

شاید باورتان نشود اما در هلند و به ویژه شهر آمستردام می توانید انواع کباب‌ها، غذاهای خوشمزه اروپایی، شیرینی و دسرهای وسوسه‌ انگیز را تجربه کنید. مردم هلند جزو مردم خوش خوراک اروپایی محسوب می شوند.

یکی از این شیرینی‌های خوشمزه استروپوافل (Stroopwafel) است. این شیرینی بی‌نظیر در طعم‌های مختلفی سرو می‌شود. در نگاه اول مانند یک نان بستنی ساده خودمان است که ظاهری شطرنجی دارد. اما کِرِمی خوشمزه در میان این نان قرار دارد. طعم این شیرینی به نوع کِرم آن بستگی دارد و ظاهر همه‌ ی انواع این شیرینی تفاوت چندانی ندارد. پیشنهاد می کنم طمع کاکائو و وانیلی را حتما امتحان کنید.

دومین شیرینی که پیشنهاد می‌کنم پوفرتجز (poffertjes) است. عاشقان پنکیک به اتفاق این شیرینی را امتحان می کنند. پوفرتجز یکی از شیرینی‌ها و دسرهای لذیذ هلند است. برای تهیه آن خمیری لطیف را بر روی صفحه‌های صاف قرار داده می شود، سپس به آن حرارت می دهند تا پخته شود. دو طرف خمیر را حرارت می‌دهند تا پُف کند. هنگام سِرو روی آن قطعاتی کوچک از کره و پودر شکر می‌ریزند. گاهی هم به جای پودر شکر، مارمالاد یا شهد میوه استفاده می شود.