سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر
نظر

کشور ایران مناطق بکر فراوانی دارد که می توانید به عنوان مقصد طبیعتگردی خود انتخاب کنید. کافیست برنامه ریزی کنید که آخر هفته ها قصد دارید به کجا سفر کنید. البته در نظر داشته باشید که به خاطر شیوع کرونا، بهتر است تا جایی که می توانید از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید. با این وجود با شروع تعطیلات بسیاری از هموطنان ما به سفر می روند. مقاصدی مانند ماسال، ماسوله، فشم، برغان، سرعین و هزاران انتخاب دیگر وجود دارد تا شما عزیزان بتوانید به هر کجا که دوست دارید، سفر کنید.

ماسال | بهشت گیلان

ماسال یکی از زیباترین و محبوب ترین مقاصد تورهای طبیعت‌گردی و ایران‌گردی می باشد که در فصل‌های مختلف میزبان گردشگران است. ماسال در لغت به معنای منطقه‌ای است که در کنار کوه واقع شده است. در این منطقه دشتهای پُر گل، جنگل های وسیع، رودخانه های پرآب و آبشارهای زیبایی وجود دارد. شما می توانید در تمام سال از بهشت گیلان یا همان ماسال دیدن کنید. شهر ماسال به دلیل قرار گرفتن در حد فاصل کوههای تالش و دریای خزر طبیعت بکری دارد در حقیقت ماسال بعد از رودبار به عنوان دومین شهر مرتفع استان گیلان محسوب می شود: برای آشنایی با شهرهای استان گیلان به لینک رو به رو مراجعه کنید: لیست کامل شهرهای گیلان

مردم ماسال بسیار مهمان نواز هستند و به گویش محلی تالشی صحبت می کنند. اگر به ماسال سفر کردید سعی کنید تا جایی که می‌توانید از طبیعت بکر آن لذت ببرید و البته مراقب طبیعت باشید.
از جاذبه های گردشگری و جذاب ماسال میتوانیم‌ به قلعه کول، سنگ بست، تفنگ ساز، وشمه سرا و خندیله اشاره کنیم. از زیباترین و محبوب ترین بخش های ماسال که مورد توجه گردشگران جوان نیز قرار دارد بوستان بزرگ این شهر است که در کنار رودخانه خالکایی به صورت پلکانی ساخته شده است. دهکده اولسبلنگاه بزرگترین دهکده ییلاقی ماسال که معمولاً میزبان گردشگران در در فصل تابستان و بهار یا تعطیلات آخر هفته می باشد. در ماسال جاذبه های گردشگری دیگری هم وجود دارد. به طور مثال، غار ماسال که قدمت آن میلیون ها سال پیش می‌رسد در کنار غارهای خندیله، غار کلچال و غار چسلی از زیباترین بخش های ماسال هستند.

برای اینکه بدانید در ماسال چه امکاناتی وجود دارد و چطور به این شهر برسید به لینک رو به رو مراجعه کنید: ماسال | بهشت گیلان

عکس های ماسال