سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

جزایر ناز یکی از جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبای ایران در جزیره قشم است. امکان ندارد یک گردشگر تور قشم را خریداری کند و از این جزیره های زیبا بازدید نکند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات بسیار خوبی درباره جزیره ناز در قشم به شما عزیزان ارائه کنیم همراه ما باشید.

+ کدام جزایر خلیج فارس بخشی از جاذبه های گردشگری قشم هستند؟

جزایر ناز | قشم گردی

جزایر ناز در سواحل شرقی جزیره قشم و حدود یک کیلومتر از سواحل قشم قرار دارند. مردم محلی قشم به جزایر ناز جزیره دو کرده می گویند. مساحت جزایر ناز حدود 3 هکتار است و دیواره‌های صخره‌ای با ارتفاع متغیر بین 5 تا 10 متر اطراف آن را فرا گرفته است. این جزیره شنی ساحلی ندارد و بستر آن مسطح بوده با جزر و مد آب روی بستر جزیره را می پوشاند و در روز شما خشکی را میبینید. در حقیقت حرکت آب و جزر و مد آن تعیین می‌کند که جزایر ناز چند ساعت در روز به جزیره قشم متصل می شود.

جزایر ناز از دو بخش تشکیل می شود که در 22 کیلومتری شهر قشم قرار دارد. در این جزیره کسی سکونت ندارد و تنها چند ماهیگیر محلی انبارها یا سایه بانی برای محل استراحت خود ایجاد کردند. با پس روی آب، باریکه از خشکی ایجاد می‌شود که جزایر ناز را به قشم متصل می‌کند. در همین زمان است که اتوبوس‌های گردشگران یا گردشگران با وسایل شخصی می توانند از این قسمت عبور کنند.

در سال های گذشته بیشتر، افراد محلی و یا گردشگرانی که به قشم سفر می‌کردند، از وجود این جزیره اطلاع داشتند اما با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و افزایش سفر گردشگران به قشم، انتشار عکس ها و فیلم هایی از جزر و مد آب در این جزایر باعث شد تا توجه گردشگران به این جاذبه جلب شود. در فصل‌های اوج سفر قشم یعنی از بهمن تا فروردین تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از جزایر ناز  به آن سفر می کنند. متاسفانه در برخی از روزهای سال که هوای قشم مناسب است به قدری جمعیت ماشینه ا و افراد در جزایر ناز زیاد می شود که بستر خاک منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه هیچ اقدامی برای حفاظت از این جزایر به صورت جدی صورت نمی گیرد.

در اطراف جزایر ناز تفریحات فراوانی وجود دارد. شما می توانید یک شتر کرایه کنید و مسیر را با آن طی کنید یا اینکه به سراغ تفریحات هیجان انگیزی مانند پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور و چتربازی بروید. توجه داشته باشید که بیشتر تفریحات آبی که در جزیره کیش هستند را می توانید در جزیره قشم تجربه کنید. اگر زمانی که برای بازدید از جزایر ناز می‌روید تعداد گردشگران زیاد باشد، شما باید در ساحل منتظر بمانید تا نوبت شما شود. قایق های محدودی که در جزیره وجود دارند تا شما را سوار کرده و اطراف جزیره را به شما نشان دهند.

جزیره ناز قشم

چطور به جزایر ناز برویم؟

برای رسیدن به جزایر ناز باید به سمت جنوب شرق قشم حرکت کنید. بلوار آزادگان وارد جاده ساحلی جنوب جزیره شوید که به آن جاده دریا نیز گفته می‌شود. بعد از عبور از اسکله نفتی و ساحل طلایی به پارکینگ بزرگ خواهید رسید. البته بعضی از گردشگران از سمت شهر درگهان و روستای رمچاه به این جزیره وارد می شوند.

 برای آشنایی با جاذبه های گردشگری قشم به لینک رو به رو مراجعه کنید: دیدنیهای قشم

 

عکس های زیبا از جزایر قشم