سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

جاذبه های گردشگری فراوانی در ایران وجود دارند که ما در مطالب قبلی درباره آنها صحبت کردیم. پیشنهادات ما به طبیعتگردان عزیز ماسال، گردنه حیران، پارک وکیل آباد مشهد و پارک جنگلی سراوان را معرفی کردیم.

عکس جاده اسالم به خلخال

معرفی جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال از زیباترین و رویایی ترین جاده های ایران می باشد که 70 کیلومتر طول دارد این جاده از اسالم شروع شده و به خلخال در استان آذربایجان‌شرقی می‌رسد. در مسیر شما روستاها و جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که همین امر بر جذابیت جاده اسالم به خلخال افزوده است.

شما عزیزان می توانید هر چهار فصل سال از جاده اسالم به خلخال دیدن کنید. البته اگر به دنبال طبیعت بکر و خنکای هوا هستید بهتر است به سمت این جاده اول حرکت کنید و سفرتان را از قسمتی که در استان گیلان قرار دارد اتراق کنید. شما در این مسیر می توانید از کباب های خوشمزه شمالی نیز نوش‌جان کنید. بعد راهی خلخال شوید و در مسیر خود روستاهای زیبایی که در مسیر آذربایجان شرقی زنجان و میانه قرار دارد سر بزنید. آب و هوای جاده اسالم به خلخال بسیار متفاوت است آب و هوای شهرهای اطراف خود می باشد انگار شما در طول 70 کیلومتر در دنیای دیگری تردد خواهید کرد.

در مسیر شما علاوه بر روستاها و رستورانهای بسیار دشت های پرگل چشمه های آب گرم آبشار های سخت گیری و خانه های چوبی وجود دارد که همین بر زیبایی جاده افزوده است. شما در این سفر می توانید ضمن لذت بردن از طبیعت دوچرخه سواری کنید، در طبیعت کمپ بزنیم و یا از محصولات ارگانیک که سوغات شهرهای این جاده است، خریداری کنید. خوشبختانه در مسیر جاده اسالم به خلخال اقامتگاه ها و خانه های روستای فراوانی وجود دارد که می‌توانید برای اقامت آنها را رزرو کنید.

عکس اسالم به خلخال

چطور به جاده اسالم به خلخال برویم؟

برای سفر به جاده اسالم به خلخال، بهتر است صبح خیلی زود سفرتان را آغاز کنید و اگر با ماشین شخصی هستید باید به سمت استان گیلان و جاده‌ی فومن بروید یا از اردبیل به سمت جاده حرکت کنید. با این تفاوت که اول از راه زنجان به خلخال می‌رود و بعد از آنجا به اسالم در گیلان خواهید رسید. بیشتر گردشگران ایرانی از سمت گیلان وارد جاده می شوند. در کل باید بدانید که اسالم یکی از شهرهای شهرستان تالش گیلان است که در غرب استان قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید از شهرهای فومن، صومعه‌سرا، پونل و آستارا عبور کنید.

 

عکس های با کیفیت جاده اسالم به خلخال