سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

جزیره کیش جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. ما در مطلب قبل درباره تفاوت پاراگلایدر و پاراموتور کیش صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم به سراغ کشتی یونانی برویم. بازدید از کشتی یونانی کیش رایگان و می توانید خیلی راحت به کیش سفر کنید. 

کشتی یونانی کجاست؟

یکی از جاذبه های گردشگری معروف تور کیش کشتی یونانی داد نام دارد که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته است. روستای باغو یا الباغ از توابع کیش در بندرلنگه استان هرمزگان است. این روستا جزو قدیمی ترین مناطق مسکونی جزیره کیش محسوب می شود که بیشتر مردم آن مسلمان و پیرو مذهب سنی هستند. این مردم به زبان عربی و فارسی نیز صحبت می کند. بر اساس برخی از داستان هایی که خود مردم محلی می گویند نام روستا از یک پیرزن صد ساله گرفته شده است. البته روستای با وجود جاذبه های گردشگری دیگری دارد که یکی از آنها کشتی یونانی کیش است .درخت لور، مسجد تاریخی باغو و خانه های قدیمی آن بسیار جذاب هستند. حتما پیشنهاد می کنیم در تور کیش از این روستای زیبا دیدن کنید.

ماجرای کشتی یونانی کیش

این کشتی توسط شرکت ویلیام هامیلتون در کشور اسکاتلند ساخته شد و بعد از طریق ارتش بریتانیا به یونان اهدا شد. چند سال بعد یونانی ها با این کشتی به خلیج فارس آمدند که دچار مشکل شد و به گل نشست. البته خوب است بدانید که این کشتی یکسان قبل از به کل نشستن در مالکیت ایران بود. بعد از این اتفاق برای بیرون کشیدن آن از یدکش هلندی نیز استفاده کردند؛ اما موفق نشدند تا کشتی را آزاد کند به همین دلیل مسئولان وقت تصمیم گرفتند که وسایل و بارهای کشتی را خالی کنند. علت مشخصی برای به گل نشستن این کشتی عنوان نشده است برخی فکر می‌کنند به دلیل تغییرات هوا و نبودن فانوس دریایی این کشتی راه خود را گم کرده و به ناحیه کم عمق آب آمده است که البته اثبات نشده است.

مردم محلی نیز بعد از به گل نشستن کشتی افسانه و داستان های بسیاری نقل کرده اند. آنها می گویند که ناخدای کشتی یونانی عاشق زنی به نام مریم بود که برای دیدن آن به کیش آمده بود. برخی باور دارند که این ناخدا به دلیل جاودان ماندن عشقش کشتی را در هوای مه آلود بیرون برد تا غرق شود و برای همیشه در ساحل بماند.

مشخصات کشتی یونانی

این کشتی 7061 تن وزن دارد و طول حدودی آن 136 می رسد. بازدید از کشتی یونانی بخشی از برنامه های گشت جزیره کیش محسوب می شود. پیشنهاد ما این است که در هنگام غروب آفتاب به ساحل بروید و از این کشتی یونانی عکس بگیرید.

 


شهر مشهد جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و در حقیقت همین تنوع جاذبه های گردشگری باعث شده تا خانواده‌های ایرانی و گردشگران خارجی علاقمند باشند با خرید تور مشهد به این شهر زیبا و تاریخی سفر کنند. ما در مطلب قبلی درباره دریاچه سبز مشهد به عنوان یکی از جاذبه های طبیعتگردی مشهد صحبت کردیم. امروز به سراغ زیارتگاه های مشهد می رویم. در حقیقت یکی از مهمترین دسته‌های جاذبه های گردشگری مشهد زیارتگاه ها و مکان های مقدس این شهر هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

مکان های زیارتی شهر مشهد

مشهد در کنار شهرهای نجف، کربلا، شیراز و قم به عنوان شهرهای زیارتی مهم شیعیان محسوب می‌شودو هر سال گردشگران داخلی و خارجی فراوانی به این شهرها سفر می کنند تا از قبور متبرکه بازدید کنند. برای اطلاع بیشتر به لینک مراجعه کنید.

لیست مراکز مذهبی و اماکن زیارتی مشهد

- حرم امام رضا علیه السلام:

 حرم امام رضا به عنوان اصلی ترین مقصد و هدف گردشگران در تور مشهد شناخته می شود از مصالح گردشگران داخلی و خارجی فراوانی برای زیارت امام هشتم شیعیان به این شهر سفر می کند

 -مسجد گوهرشاد:

مسجد گوهرشاد که امروز بخشی از حرم امام رضا می باشد جزو زیباترین مساجد اسلامی کشور ایران می باشد که در جنوب حرم قرار دارد. این مسجد به دستور گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ تیموری ساخته شد و امروز یکی از نمونه های عالی معماری دوره تیموری در ایران محسوب می شود.

- آرامگاه خواجه ربیع:

خواجه ربیع در خیابانی به همین نام در مشهد قرار دادند که به همت شیخ بهایی ساخته شد. این شخصیت جزء برترین افراد تاریخ اسلام است و جز معدود افرادی است که محضر پیامبر و امام علی را درک کرده است. او در زمان معاویه به خراسان و ایران سفر کرد. امام رضا پس از ورود به مشهد از قبل این بزرگواران دیدن کردند به همین دلیل امروز جزو مهمترین مرکز زیارتی محسوب می‌شود.

- آرامگاه سید حسن مدرس:

سید حسن مدرس جز فوق های مبارز دوره پهلوی محسوب می شود. مقبره او در در خراسان رضوی کاشمر قرار دارد.

- گنبد خشتی مشهد:

این مقبره منسوب به امامزاده سید محمد یا سلطان غیاث الدین محمد می باشد. گنبد خشتی در سال 832 هجری قمری بعد از وفات این بزرگوار ساخته شد. او در قرن نهم به عنوان مرجع شیعیان و بزرگان شهر مشهد شناخته می شد.

- امامزادگان سید یاسر و سید ناصر:

این دو شخصیت بزرگوار برادران امام رضا علیه السلام هستند که در جریان هجرت ایشان به ایران از مدینه به همراه امام آمدند. تاریخ دقیقی از ساخت آرامگاه در دست نیست اما آنچه مسلم است این آرامگاه نیز مانند قبر اولیه امام رضا (ع) توسط مردم محلی ساخته شده است.

- آرامگاه پیر پالاندوز :

پیر پالاندوز یکی از اماکن زیارتی شهر مشهد است که در ضلع شرقی حرم امام رضا علیه السلام در خیابان نواب صفوی قرار دارد این آرامگاه از سوی سازمان میراث فرهنگی بازسازی شده است. از مهمترین ویژگی های این آرامگاه، نوع معماری و کاشی های فیروزه ای و زرد رنگ آن است.

- آرامگاه خواجه اباصلت هروی :

اباصلت از معروف ترین دانشمندان محدثین و راویان در قرن دوم هجری در مدینه به دنیا آمد. او در نیمه شهر هروی افغانستان متولد شد و پس از هجرت امام رضا علیه السلام به خراسان آمد و تا زمان شهادت ایشان در جواب امام بود. نقل قول های امام و نحوه شهادت ایشان در کتاب وفات الرضا نوشته شده است. این آرامگاه در جاده فریمان مشهد واقع دارد.

- مسجد جامع گناباد

مسجد گناباد در قرن هفتم هجری در خراسان ساخته شد. این مسجد 830 سال قدمت دارد که برخی آن را به دوره خوارزمشاهیان و برخی به دوره ایلخانان نسبت می دهند. نوع معماری مسجد دو ایوانی می باشد اما بسیار ساده و بدون تزئین طراحی شده است. بیشتر کتیبه های مسجد در اثر زلزله سال 1353 تخریب شد که بعدها تا حدی بازسازی شدند.

- آرامگاه امامزاده یحیی از فرزندان علی بن حسین

امامزاده یحیی محل دفن یحیی ابن حسین ابن زید از فرزندان زید پسر امام سجاد علیه السلام است. نوع معماری این آرامگاه چهار ضلعی است و گنبد فیروزه ای دو پوسته دارد این آرامگاه در شمال شرقی شهر مشهد روستای میامی ساخته شده است.

در شهر مشهد یا به طور کلی استان خراسان رضوی مکان های زیارتی فراوانی وجود دارد. چون بیشتر برزگان دینی و علما به خاطر وجود امام رضا علیه السلام به خراسان سفر می کردند.


جزیره کیش تفریحات فراوانی دارد که بیشتر آنها جز تفریحات آبی محسوب می شوند. شما می توانید متناسب با سلیقه خود هر کدام از تفریحات آبی کیش را انتخاب کنید و از سفرتان لذت ببرید. ما در این مقاله به معرفی دو سرگرمی پرطرفدار به نام تفاوت پاراگلایدر و پاراموتور در تور کیش می پردازیم. با ما همراه باشید. 

پاراگلایدر چیست؟

پاراگلایدر سبکی از پرواز است. برای انجام این پرواز باید شرایط آب و هوا و میزان ورزش باد مناسب باشد. در سال های قبل بیشتر افرادی که از پاراگلایدر استفاده می کردند به کوهستان می رفتند اما در چند سال اخیر بیشتر شهرهای ساحلی دنیا از جمله کیش، امکانات این ورزش را مهیا کرده اند تا گردشگران بتوانند در سفرشان پکیج کاملی از تفریحات را تجربه کنند. اگر مهارت کافی داشته باشید می توانید تک نفره و یا دونفره بدون مربی پرواز را انجام دهید اما اگر این مهارت را ندارید حتما با مربی مخصوص پرواز کنید. البته در کیش آموزشگاه پاراگلایدر وجود دارد که می توانید در آن ثبت نام کنید و پس از انجام تمرینات و گذراندن دوره های آموزش زیرنظر مربیان گواهینامه پرواز با پاراگلایدر را دریافت نمایند.

 

پارا موتور چیست؟

پارا موتور (Paramotor) یک نوع چتر موتوردار است که می توانید به وسیله آن تا سطح ارتفاع معین پرواز کنید. از پاراموتور در بیشتر در شهرهای ساحلی دنیا استفاده می شود که خوشبختانه در جزیره کیش این امکان برای گردشگران وجود دارد تا از این تفریح هیجان انگیز استفاده کنند. در حقیقت پاراگلایدار و پاراموتور از تفریحات آبی در تور کیش می باشد که طرفداران فراوانی دارد.

اگر قصد دارید از پاراموتور (پاراترایک) یا پاراگلایدر کیش استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم تا قبل از سفر خود کمی در اینترنت جستجو کنید تا تخفیف های قیمتی خوبی پیدا کنید. بیشتر مجموعه های تفریحی کیش تخفیف های فصلی و مناسبتی را در سایت های مرجع فروش تخفیفات در ایران ارائه می کنند.  شما می توانید پرداخت خود را انجام دهید و هر آنچه می پردازید در حقیقت مبلغ نهایی خواهد بود که برای تفریح موردنظرتان پرداخت می کنید؛ پس لازم نیست در محل استفاده از پاراموتور هزینه دیگری پرداخت کنید.

چند نکته مهم درباره پاراگلایدر و پاراموتور کیش

  • هم خانم ها و هم آقایان می توانند ورزش پاراگللایدر را انجام دهند.
  • شما می توانید بلیط پاراگلایدر را در زمان حضور در جزیره کیش خریداری کنید.
  • برای خرید بلیط ها محدودیتی ندارید اما باید بدانید که هر بلیط مخصوص یک نفر است.
  • مدت زمان پرواز بین ده تا 15 دقیقه است.
  • مجموعه های ورزشی کیش هر کدام به طور مجزا این ورزش را ارائه می کنند که معروف ترین آنها مجموعه فلای کیش می باشد.


اگر دوست دارید درباره پاراسل کیش هم اطلاعات خوبی کسب کنید، پیشنهاد می کنیم به لینک رو به رو مراجعه کنید: همه چیز درباره پاراسل کیش

 


امروز قصد داریم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهد را به شما عزیزان معرفی کنیم. در مطلب قبلی به معرفی شهر مشهد و نقشه آن پرداختیم. این بار قصد داریم به سراغ یکی از جاذبه های گردشگری و طبیعت‌گردی در تور مشهد به نام "چشمه سبز" برویم. با ما همراه باشید.

روستای گلمکان مشهد

دریاچه سبز مشهد

دریاچه سبز مشهد یکی از جاذبه های گردشگری زیبای استان خراسان رضوی که در 20 کیلومتری روستای بزرگ گلمکان و 50 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. بنابراین اگر به دنبال تفریح و طبیعت گردی در سفر به مشهد هستید، می توانید از دریاچه چشم‌سبز دیدن کنید، این دریاچه کوهستانی در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا قرار دارد و مساحت آن حدود 15 هکتار است و دوم از آب دریاچه برای آبیاری باغ ها و زمین های کشاورزی استفاده می کردند.

نام دریاچه سبز مشهد

البته مردم محلی نام دریاچه را به "چشمه سوز" می‌دانند چون در تلفظ گویش خراسانی سبز را سوز تلفظ می کند، البته در برخی از منابع نام چشم سو نیز برده شده است که یکی از آن ها شاهنامه فردوسی می باشد.

قداست دریاچه سبز مشهد

این طور که از اسناد تاریخی مشخص است آب چشم سبز همیشه به خصوص برای زرتشتیان قداست داشته است. این طور گفته شده است که در زمان یزدگرد اول پادشاه برای شفا گرفتن راه طولانی را تا این چشمه مقدس طی کرد. 

دریاچه سبز گلمکان

تفریحات اطراف دریاچه سبر مشهد

در این دریاچه انواع ماهی ها وجود دارند بنابراین اگه علاقه مند به ماهیگیری هستید می توانید از دریاچه چشمه سبز دیدن کنید و یک عدد ماهی کبابی نوش‌جان کنید

روستای گلمکان مشهد

روستای گلمکان از توابع شهرستان چناران است همان جایی که آبشار اخلمد مشهد نیز در آن قرار دارد. در این روستا انواع داروهای گیاهی مانند بادام کوهی، خارشتر، زیره، کاسنی و بابونه رشد می کنند و حیات جانوری بسیار متنوعی دارد.

چطور به دریاچه سبز مشهد برویم؟

باید به روستای گل کمان بروید باید جاده تهران مشهد حدود 40 کیلومتر به سمت قوچان بروید و بعد به سمت چپ بپیچید تا به روستای گلمکان برسید از روستای گلمکان تا وجود چشم سبز 20 کیلومتر فاصله است که اکثر مسیر کوهستانی و ناهموار می باشد. پس مراقب باشید و با اختیاط حرکت کنید.


بیشتر مسافرانی که تور قشم را خریداری می کنند آنقدر محو خرید از بازارهای قشم یا بازدید از جزایر اطراف آن می شوند که کمتر فرصت می کنند به یکی از نزدیکترین جاذبه های قشم سر بزنند. همانطور که می دانید جزیره قشم جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که غار خربس (Khorbas Cave) یکی از جالب ترین آنها محسوب می شود. در این مطلب کوتاه قصد داریم اطلاعات بسیار خوبی درباره غار خربس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

غار خربس کجاست؟

غار خربس یکی از نمونه های جالب پدیده های طبیعی ‌ایران می باشد که در 15 کیلومتری قشم در سمت راست جاده قشم به روستای خربس و روستای رمچاه قرار دارد.

کاربرد غار خربس در گذشته چه بود؟

کارشناسان معتقدند که غار خربس در گذشته نیایشگاه پیروان مهرپرست بوده و آنها این مکان را متعلق به خدای آب یعنی آناهیتا می دانستند. البته عده دیگر از کارشناسان نیز معتقدند که در گذشته و زمان حضور پرتغالی ها در بنادر جنوبی ایران، این نیروها از قلعه پرتغالی های قشم به غار خربس تونلی حفر کرده بودند که برای تردد و یا حمل اشیاء باستانی ایران استفاده می  شد!!

قدمت غار خربس به چه دوره ای بر می گردد؟

طبق کاوش هایی که در محوطه باستانی خربس انجام شده و قدمت این غار حداقل به دوره مادها بر می گردد. قسمت جلویی کوه چهار دهانه به هم پیوسته دارد که ارتفاع آنها بین 20 تا 30 متر است و هر کدام از این دهانه ها به هم راه دارند. البته برخی معتقدند که بعضی از اشکال درون غار به دلیل چین خوردگی های رشته کوه زاگرس است و این منطقه یعنی غار خربس در گذشته زیر آب قرار داشت. به همین دلیل اگر به درون غار خربس بروید مجموعه‌ای از دهلیز ها، تالارها و اتاق‌های متعدد را خواهید دید که اکثر آنها رو به شمال و جنوب قرار دارد.

عکس با کیفیت غار خربس

آیا جاذبه تاریخی دیگری شبیه غار خربس داریم؟

غار خربس را می توان شبیه به آرامگاه صخره ای کلاته خرموج در دامنه کوهِ مند بوشهر دانست. به همین دلیل برخی از کارشناسان معتقدند که بوشهر و قشم در دوره مادها دارای تمدن پیشرفته بوده اند. چون سبک غار خربس از نظر شکل و ظاهر به دخمه های آذربایجان، کردستان، لرستان، بوشهر و شوشتر نیز شباهت فراوانی دارد اما توانسته به شکل اولیه خود را حفظ کند.

فاصله غار خربس تا فرودگاه بین المللی قشم چقدر است؟

فاصله غار خربس تا فرودگاه بین المللی قشم حدود 39 کیلومتر است که می توانید با استفاده از تاکسی های قشم در مدت 30 تا 40 دقیقه به غار خربس برسید.


 

کشور روسیه جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. شاید بد نباشد بگوییم که هر کدام از شهرهای روسیه بیشتر از یک کشور اروپایی جاذبه گردشگری و مکان های دیدنی دارند. ما در این مطلب قصد داریم معروف ترین مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری در تور روسیه را به شما عزیزان معرفی کنیم.

کوه البروس

اگر دوست دارید در سفرتان به روسیه از طبیعت لذت ببرید و ماجراجویی کاملی داشته باشید، کافیست از کوه البروس دیدن کنید. این کوه در غرب کوه های قفقاز و شمال فلات ایران در منطقه کاباردینو-بالکاریا و کاراچای-چرکسیا روسیه قرار دارد. کوه البروس (Elbrus) با منظره منحصر به فردش بهترین پاتوق برای طبیعتگردان در فصل زمستان و تابستان است به همین دلیل هر سال کوهنوردان برای فتح قله های البروس به این منطقه سفر می کنند. برای راحتی حال گردشگران در بخشی از کوه البروس ماشین یا ترن کابلی وجود دارد که به وسیله آن می توانید به سمت هفت قله آتشفشانی حرکت کنید.

دره گیسر یا آبفشان ها در شبه جزیره کامچاتکا

دره زیبای آبفشان ها (Valley of Geysers) از شبه جزیره کامچاتکا در شرق روسیه قرار دارد. به این مقصد زیبا را به علاقه‌مندان به طبیعت و طبیعت گردی توصیه می کنیم. آنچه بیشتر از همه در این دره زیبا به چشم می خورد، حیات گونه های نادر جانوری و گیاهی است. پیشنهاد می کنیم در بازدید از دره گیسر یا گیزر چند دقیقه آرام بنشینید و از صدای طبیعت لذت ببرید.

شهر کیژی روسیه

معروف ترین جاذبه گردشگری جزیره کیژی (Kizhi) کلیسایی‌ست که دارای 22 گنبد کوچک می باشد. این شهر موزه ای از معماری عجیب روسی متعلق به قرن 13 میلادی به شمار می رود. از دیگر مکان های این جزیره کوچک اما شگفت انگیز به دوازده خانه چوبی، آسیاب های بادی و انبارهای غله نام برد. جزیره کیژی در واقع نقطه اتصالی بین فرهنگ غرب و شرق روسیه محسوب می شود.

کلیسای جامع سنت سوفیا روسیه

همانطور که می دانید که از اصلی ترین انواع جاذبه های گردشگری در سفر به روسیه، کلیساها و موزه های هر شهر می باشند. کلیسای جامع سنت سوفیا، نووگورود (St Sophia) قدیمی ترین کلیسای روسیه در شهر نووگورود می باشد که به عنوان یکی از متمایزترین کلیساهای این کشور نیز شناخته می شود. این کلیسا پنچ گنبد دارد که بزرگترین آن به رنگ طلایی است. سبک معماری آن از معماری اسلاوها پیروی کرده است. به همین دلیل با سایر کلیساهای دوره بیزانس تفاوت دارد. 

دریاچه بایکال روسیه

دریاچه بایکال (Baikal) با منظره ای چشم نواز از تلالو آبی دریا در زیر نور خورشید تابان یکی از زیباترین نقاط جهان می باشد. دریاچه بایکال قدیمی ترین دریاچه جهان است که با قدمت 250 میلیون سال به مروارید سیبری مشهور است. پوشش گیاهی و جانوری دریاچه بایکال جز ارزشمندترین زیست بوم های جهان قلمداد می شود. در اطراف دریاچه بایکال حدود 2600 گونه متفاوت از گیاهان رشد می‌کنند که 70 درصد از آن‌ها بومی همین منطقه هستند. بنابراین بایکال یکی از بهترین مناطق برای زیست‌شناسان و گیاه‌شناسانی است که علاقه‌مند به گونه‌های نادر گیاهی بومی امول منطقه سیبری هستند. علاوه بر گونه‌های گیاهی اطراف دریاچه بایکال، گونه‌های جانوری متعددی نیز وجود دارند. از جالب‌ترین نمونه‌های جانوری ناحیه سیبری می توانیم به فُک‌های آب شیرین، روباه، نوعی ماهی آزاد به نام امول، عقاب، گوزن، خرس و بسیاری جانوران کوچک و بزرگ دیگر نیز از حیوانات بومی اطراف دریاچه بایکال اشاره کنیم. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دریاچه بایکال، آب بی‌نهایت زلال و شفافیت بالای آن است. به گونه‌ای که تا عمق 40 متری این دریاچه ماهیان و گیاهان زیر آب به راحتی دیده می‌شوند.

شهر سوزدال روسیه

تاریخ ساخت شهر سوزدال به سال 1024 میلادی بر می‌گردد. در آن زمان سوزدال یکی از مهمترین مراکز ترویج مسیحیت در امپراتوری تزارهای روس بود که در فاصله 75 کیلومتری شهر مسکو قرار داشت. خوب است بدانید که در این منطقه بیش از 30 کلیسا، صومعه و 14 برج ناقوس وجود دارد که مشابه آن فقط در شهر اورشلیم مشاهده می‌شود. بسیاری از گردشگران و خریداران تور روسیه توصیه می‌کنند تا حداقل یک شب را در منطقه سوزدال بمانید و از مناظر زیبای آن عکس بگیرید. فاصله سوزدال تا مسکو 191 کیلومتر است که اگر بخواهید از طرق جاده مسافت بین دو شهر را طی کنید باید219 کیلومتر را بپیمایید.

کاخ کرملین روسیه

کاخ کرملین (Kremlin)، اصلا نمی توان تصور کرد که گردشگری به روسیه سفر کند و کاخ کرملین را در مسکو را نبیند. در واقع کاخ کرملین معروفترین جاذبه توریستی شهر مسکو از نظر گردشگران می باشد. موزه ای از کلکسیونی از گنجینه های سلطنتی و جواهرات ارزشمند کاترین کبیر در زمینه ای به وسعت 250 هکتار که در متعلق یه قرن 15 و 16 میلادی است. اگر با تور به آنجا سفر گردید حتما راهنمای شما ,شمارا به آنجا خواهد برد. قلعه تاریخی کرملین در مرکز شهر مسکو قرار دارد. کرملین از قسمت شرق به میدان سرخ مسکو، از سمت غرب به باغ زیبای الکساندر و از جنوب نیز به رودخانه مسکو منتهی می شود به همین خاطر دسترسی به آن آسان است. کاخ کرملین در سال 1849 افتتاح شد و سال 1837 را آغاز ساختش می دانند. این قصر را ساختند تا مکانی برای اسکان تزارهای روسیه باشد. 

موزه ارمتیاژ روسیه

موزه اِرمیتاژ، کاخ محل زندگی کاترین کبیر و بسیاری از پادشاهان روس می باشد که در آن بالغ بر 3 میلیون اثر هنری از سرتاسر دنیا نگه داری می شود. ساختمان بنا در نوع خود منحصر به فرد و زیباست. موزه ارمیتاژ یا هرمیتاژ از بینظیرترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ می باشد. موزه ارمتیاژ در شهر سن پترزبورگ قرار دارد اما جالب است بدانید این موزه شعبه های رسمی در شهر های کازان روسیه، آمستردام هلند، ونیز ایتالیا و ویبورگ روسیه دارد. سنگ بنای اولیه موزه هرمیتاژ یا ارمیتاژ به الیزابت اول بر می گردد اما شاید بتوان گفت روس ها بیشتر آثار هنری خریداری شده موزه هرمیتاژ را مدیون همت کاترین کبیر هستند.

کلیسای سنت باسیل روسیه

کلیسای سنت باسیل که در قلب مسکو، که معماری منحصر به فرد و گنبدهای پیازی شکل و رنگی آن یکی از مشخصه های مسکو است. حدود 450 سال پیش به دستور ایوان مخوف کلیسای رنگارنگی در میدان مسکو ساخته شد تا نمادی از فتح دولت تاتار باشد. این کلیسا با هفت گنبد رنگارنگ و زیبا در ابتدا از جنس چوب ساخته شد و تا سال 1600 میلادی بلندترین ساختمان مسکو بود. در سالهای بعد و درست زمانی که قرار شد به عنوان کلیسا استفاده شود، با سنگ بازسازی شد. شاید آنچه بیشتر از خود بنای کلیسا برای مردم و گردشگران جذاب باشد داستان ها و حوادث عجیب پس از ساخت کلیسا است. معرفی کامل کلیسای سنت باسیل


همراهان فاینداتور این بار با ما همراه باشید تا در قالب تور طبیعتگردی مجازی به جنوب غربی ایران سفر کنیم. البته قصد نداریم به سراغ شهرهای اهواز برویم یا در خصوص شیراز صحبت کنیم . در این فرصت می خواهیم تا شما را به دامنه های قله هفت تنان در استان چهار محال بختیاری ببریم. منطقه ای خوش آب و هوا که برای علاقه مندان به طبیعت یک پیشنهاد ویژه محسوب می شود. با ما همراه باشید تا با روستای سرآقاسید آشنا شوید.

روستای سرآقاسید | Sar Agha Seyed

سوژه ایرانگردی ما در یکی از دامنه‌های قله «هفت تنان» در ارتفاع 2500 متر از سطح دریا قرار داد. روستای سرآقاسید در بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ و در فاصله حدود 130 کیلومتری شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. نکته جالب درباره روستای سر آقا سید معماری پلکانی و خانه‌های خشتی و پنجره‌ها و درهایی است که رو به طبیعت سبز باز می شوند. البته مقبره امام‌زاده «آقا سید» نیز در نزدیکی همین روستا قرار دارد و محلی برای دل های خسته مردم روستا شده است. جالب است بدانیم بیشتر خانه‌های سرآقاسید بدون پنجره هستند و درها تنها منفذ خانه‌ها به شمار می‌آید.

عکس با کیفیت روستای سرآقاسید

روستای پلکانی سرآقاسید

روستای پلکانی سرآقاسید، در طول عمر چند صد ساله‌اش، به دلیل محروم بودن از بسیاری از امکانات رفاهی، با زندگی مدرن فاصله زیادی دارد. البته این مساله از سویی یک مزیت برای این روستا محسوب می شود، زیرا زیبایی و طبیعت بکر سر آقا سید حفظ شده است. این روستا در گذشته یکی از اتراقگاه‌های ییلاقی عشایر بختیاری بود. بنابراین بیشتر مردم روستای سرآقاسید، با گویش بختیاری سخن می‌گویند. با وجود اینکه بهترین زمان برای دیدن این روستای خشتی و پلکانی از فروردین تا مهرماه است اما شما می توانید برای تماشای کوچ عشایر بختیاری، در اردیبهشت یا خرداد ماه به این منظقه سفر می گویند چون در این زمان عشایر بختیاری از مناطق گرمسیر خوزستان به چهارمحال و بختیاری می‌روند. 

برای رفتن به این روستا که با درختان گردو، باغ‌های میوه و چشمه‌سارها پوشیده شده باید جاده‌ای خاکی و پُر پیچ و خم را به طول 40 تا 50 کیلومتر را طی کنید. همان جاده‌ای که در فصل سرما و همزمان با بارش برف مسدود می‌شود و در میانه راه نیز هیچ امداد خودرویی وجود ندارد!!

بومگردی روستای سرآقاسید

سر آقا سید یکی از مقاصد عالی بوم‌گردی در ایران بمحسوب می شود، پس می توانید از خانه‌های روستایی برای اقامت استفاده کنید و از غذاهای محلی نوش جان کنید. شغل بیشتر مردم روستا علاوه‌ بر کشاورزی و دامداری، استخراج نمک از چشمه‌های نزدیک روستا است. زنان روستا علاوه ‌بر کار در خانه و حوضچه‌های نمک، صنایع دستی چون قالی، جاجیم، سیاه چادر و گلیم تولید می‌کند. قالی‌ها طرح طبیعی و لچک ترنج دارند که از پشم‌هایی با رنگ طبیعی بافته شده‌اند؛ اما مهم‌ترین سوغات این روستا محصولات لبنی مانند شیر، دوغ، کشک، ماست و کره است.

در اطراف روستای سرآقاسید جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که جز مناطق بکر طبیعتگردی ایران قرار دارند. آبشار شیخ علی خان که در 40 کیلومتری روستا قرار دارد و یا غار یخی «چما». قله زردکوه که با ارتفاع 4200 متر در 30 کیلومتری روستا واقع شده و یا پیست اسکی چلگرد در 50 کیلومتری روستا و همچنین پیست اسکی تابستانی «چال میشان» در 25 کیلومتری سر آقا سید.

 

در این مدت کوتاه شما را به تماشای جاذبه ها و دیدنی های بکری که در گوشه ای از کشور ایران چشم انتظارِ دیده شدن هستند، دعوت می کنیم. همان طور که می دانید استان های شمالی، کردستان، کرمانشاه، چهار محال بختیاری، کیش و قشم گزینه های عالی برای ایرانگردی هستند. ما در مطالب آینده در خصوص تور قشم و دیدنی های آن صحبت خواهیم کرد.


نظر

ترکیه بیش از ده شهر توریستی مجهز دارد. اولین سؤالی که در ذهن بسیاری از گردشگران و مسافران ترکیه ایجاد می‌شود انتخاب یکی از شهرهای ترکیه برای سفر است بنابراین اگر علاقه‌مند به تور ترکیه هستید و زمان محدودی برای سفر و تعطیلات دارید این مطلب را از دست ندهید

ابتدا به سراغ آب‌وهوای دو شهر زیبای ترکیه می‌رویم تا بهترین زمان برای خرید  تور کوشی آداسی و یا تور استانبول را بدانیم.

- کوش آداسی: بهترین فصل سفر به کوش آداسی از اردیبهشت تا آبان ماه است که هوا برای سفر بسیار مناسب خواهد بود.

- استانبول: ماه آخر فصل بهار ( اردیبهشت و خردادماه) و دو ماه اول پائیز (مهرماه و آبان ماه) فصول مناسب سفر به استانبول هستند. البته بسیاری از ایرانی‌ها برای استفاده از تخفیفات زمستانی در فصل زمستان به استانبول سفر می‌کنند

- اگر به دنبال لذت بردن از تفریحات ساحلی هستید و یا دوست دارید خرید ارزان و دل‌چسب را تجربه کنید، بی‌تردید کوش آداسی مقصد مناسبی برای شما است. در طول سفر به جزیره کوش آداسی ترکیه از تماشای مناظر طبیعی محسور کننده، سواحل زیبا و جنگل‌های سرسبز شهر سیر نخواهید شد  .
- در وصف استانبول همان بس که در سال 2010 لقب پایتخت فرهنگی اروپا را به خود اختصاص داد. حمام خرم سلطان، قصر دلما باغچه و البته بازدید از آکواریوم استانبول از دست ندهید.


شهر مشهد یکی از بهترین گزینه های سفرهای داخلی برای ما ایرانیها می باشد. شما می توانید از طریق خرید تور مشهد، بلیط قطار، هواپیما و یا با خودرو شخصی به مشهد سفر کنید. این شهر علاوه بر آنکه به عنوان مقصد توریستی زیارتی مطرح شده است، تفریحات فراوانی دارد که در ادامه در خصوص آنها صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با شهر مشهد آشنا شویم.

عکس مشهد

مشهد کجاست؟

شهر مشهد در استان خراسان رضوی قرار دارد و دومین شهر بزرگ ایران پس از تهران می باشد. این شهر در گذشته آبادی ما بین سناآباد و توس محسوب می شد. یکی از افتخارات حال حاضر شهر مشهد این می باشد که در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شد. همانطور که می دانید شهر مشهد در زمان افشاریان پایتخت ایران بود که در این زمان شهرت فراوانی کسب کرد. در خصوص شهر مشهد گفتنی های فراوانی وجود دارد. البته آنچه بیشتر از همه در منابع تاریخی ذکر شده است به ماجرای ورود امام رضا علیه السلام به مشهد بر می گردد. در آن زمان به واسطه حضور امام هشتم شیعیان بسیاری از دانشمندان به مشهد می آمدند تا از حضور ایشان استفاده کنند. به همین دلیل مشهد در دوران هارون الرشید به عنوان یکی از قطب های دینی و علمی ایران مطرح شد. پس از آن نیز سناآباد رشد فراوانی داشت. البته یکی از عواملی که به بیشرفت شهر مشهد کمک کرد، تخریب شهر توس در جریان حمله تیموریان بود.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با شهر مشهد به لینک رو به رو مراجعه کنید: مشهد کجاست؟

 

چطور از تهران به مشهد برویم؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که مسافران مشهد مطرح می کنند این است که چطور از تهران به مشهد برویم؟

برای این منظور (سفر زمینی به مشهد) شما باید ابتدا به سمت جنوب شهر تهران و پایانه خاوران یا ترمینال جنوب بروید. در این پایانه انواع وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس وجود دارند که مسافران را از تهران به مشهد می برند. البته اگر با خودرو شخصی به مشهد سفر می کنید بعد از رسیدن به پایانه خاوران یا ترمینال جنوب باید وارد بزرگراه امام رضا علیه السلام شوید و به سمت پاکدشت، اسلام شهر و ... حرکت کنید.

همچنین اگر تصمیم دارید از قطار تهران به مشهد استفاده کنید، کافیست خود را به ایستگاه راه آهن برسانید. خوشبختانه در حال حاضر می توانید به راحتی با مترو به راه آهن برسید. از تمامی خطوط مترو تهران می توانید به سمت ایستگاه خط 3 آبی کمرنگ مراجعه کنید. سپس قطار به مقصد آزادگان را سوار شوید تا به ایستگاه مترو راه آهن برسید. 

نقشه شهر مشهد

اگر اهل سفر باشید می دانید که نقشه هر شهر می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. با استفاده از نقشه می توانید از مسیرهای مختلف خودتان را به مکان مورد نظر برسانید. به طور مثال، تصور کنید در میدان آب یا بلوار امام رضا علیه السلام هستید و می خواهید به سمت گنبد سبز مشهد حرکت کنید. با داشتن نقشه می توانید راه خود را به راحتی پیدا کنید.

در گذشته برای تهیه نقشه توریستی هر شهر نیاز بود را در بدو ورود به شهر به دفاتر اطلاع رسانی گردشگری سازمان میراث فرهنگی هر استان مراجعه کنید و یا نقشه را از پلیس راه یا هتل تهیه کنید. اما امروز می توانید به راحتی نقشه مورد نظر خود را دانلود کنید. دانلود جدیدترین نقشه شهر مشهد


شهر مادرید پایتخت کشور اسپانیا و یکی از شهرهای معروف اروپایی محسوب می شود. این شهر جذابیت های فراوانی دارد و همین امر باعث شده تا مادرید در کنار شهرهای رم ایتالیا و پاریس فرانسه به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران انتخاب شود.

شما فکر می کنید که چرا شهر مادرید مشهور است؟

نماد شهر مادرید چیست و چرا این نماد برای شهر انتخاب شد؟

به نظر شما معروف ترین مکان های دیدنی شهر مادرید کدامند؟

آیا مادرید می تواند گزینه خوبی برای سفر ایرانیها باشد؟

ما قرار است در مدت زمان بسیار کوتاه به این سوالات پاسخ دهیم. پس قبل از خرید تور اروپا و سفر به اسپانیا با ما همراه باشید. البته شما هم می توانید برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا به لینک رو به رو مراجعه کنید: معرفی کامل شهر مادرید اسپانیا

 

چرا مادرید معروف است؟

بیشتر مردم دنیا و به خصوص جوانترها شهر مادرید را به واسطه تیم فوتبال او می شناسند. باشگاه رئال مادرید در کنار باشگاه اتلتیکو مادرید به عنوان بزرگترین مجموعه های ورزشی اروپا و اسپانیا شناخته می شوند. تیم فوتبال رئال مادرید لقب تیم کهکشانی ها را دارد. البته این لقب برای سال های 2000 تا 2006 به تیم فوتبال رئال مادردید داده شد چون در آن زمان برترین بازیکنان فوتبال جهان در این تیم حضور داشتند. از سال های گذشته تا امروز بهترین و برترین بازیکنان فوتبال دنیا آرزو دارند تا بازی برای تیم رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو (Santiago Bernabéu Stadium   ) را در کارنامه خود داشته باشند. ستاره های فوتبال دنیا مانند کریستین رونالدو، زیدان، رونالدو، گرت بیل، زیدان، فیگو، کارلوس، بکهام، کریم بنزما و ادن هازارد از جمله بازیکنانی هستند که در تیم رئال ماردید بازی کرده اند.

 

نماد شهر مادرید اسپانیا چیست ؟

هر کدام از شهرهای دنیا نماد خاص خودشان را دارند. برخی از این نمادها ممکن است یک جاذبه توریستی، یک بنای تاریخ، ویژگی فرهنگی، خوردنی خوشمزه و یا یک نماد ساختگی باشد. به طور مثال ما پاریس را شهر عاشقان و یا فلورانس را شهر معماری دنیا می دانیم. شهر مادرید نیز از قاعده مستثنی نیست. این شهر دو نماد اصلی دارد که شامل خرس و درخت (درختچه توت فرنگی) است. این دو سمبل که نماد شهر مادرید هستند، اصلا در حال حاضر در این شهر وجود ندارند. برخی معتقدند که خرس بر روی پرچم از ریشه نام رومی آن "ف اورسا" گرفته شده است اما روایت مطمئن تری درباره این نماد وجود دارد. می‌گویند در سال 1222 میلادی اختلاف بین دولت وقت و کلیسا بالا گرفت و هر کدام قصد تصاحب زمین ها را داشتند در آن زمان آلفونسوی هشتم تصمیم می‌گیرد برای وحدت کشور اعلام کند که زمین ها به حکومت و درختان به کلیسا تعلق دارد. به این ترتیب هر دو برای حفظ جنگل ها تلاش می‌کردند. مجسمه فعلی درخت مادرید و در سال 1967 میلادی توسط آنتونیو ناوارو سانتافه ساخته شد.

 

جاذبه های گردشگری معروف شهر مادرید کدامند؟

در شهر ماردید اسپانیا جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد. در حقیقت شهرهای مادرید، بارسلون، گرانادا و مالاگا به عنوان مهمترین و قدیمی ترین شهرهای اسپانیا محسوب می شوند که پیشینه تاریخی فراوانی دارند. در شهر مادرید انواع جاذبه های گردشگری تفریحی، تاریخی و طبیعی در شهر مادرید وجود دارد که در ادامه اسامی برخی از این مکان های دیدنی را با هم مرور خواهیم کرد. پلایا دِ لانگره (Playa de Langre)، خلیج سانتاندر (Santander Bay Beach)، ساحل بولونیا (Playa de Bolonia)، ساحل گُل پیوری (Playa de Gulpiyuri)، ساحل لا کونتا (La Concha) از معروف ترین سواحل توریستی مادرید هستند. همچنین موزه تیسِن بورنه مِیس، خانه تئاتر و اُپرا مادرید، میدان اُریِنته، موزه دل پِرادو، کاخ سلطنتی مادرید، خیابان اِل راستِرو و پارک اِل رتیرو اسپانیا از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر مادرید اسپانیا هستند.

 

آیا مادرید می تواند گزینه خوبی برای سفر ایرانیها باشد؟

بی شک مادرید یا حتی شهرهای بارسلون یا گرانادا می توانند گزینه خوبی برای شهر ایرانیها باشند. ما خاطرات فراوانی از شهر مادرید اسپانیا داریم و چه بهتر از اینکه بتوانیم از نزدیک با شهر مورد علاقه مان آشنا شویم. برای سفر به اسپانیا نیاز است تا برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید. ویزاهای کوتاه‌مدت شینگن برای گردشگران صادر می شود و طی آن فرد اجازه دارد 15 روز در اسپانیا بماند. البته ممکن است بر اساس نوع دلایلی که ارائه می دهید و کیفیت مدارک خود می توانید تا 3 ماه اجازه اقامت دریافت کنید.