سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

جزیره کیش جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. ما در مطلب قبل درباره تفاوت پاراگلایدر و پاراموتور کیش صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم به سراغ کشتی یونانی برویم. بازدید از کشتی یونانی کیش رایگان و می توانید خیلی راحت به کیش سفر کنید. 

کشتی یونانی کجاست؟

یکی از جاذبه های گردشگری معروف تور کیش کشتی یونانی داد نام دارد که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته است. روستای باغو یا الباغ از توابع کیش در بندرلنگه استان هرمزگان است. این روستا جزو قدیمی ترین مناطق مسکونی جزیره کیش محسوب می شود که بیشتر مردم آن مسلمان و پیرو مذهب سنی هستند. این مردم به زبان عربی و فارسی نیز صحبت می کند. بر اساس برخی از داستان هایی که خود مردم محلی می گویند نام روستا از یک پیرزن صد ساله گرفته شده است. البته روستای با وجود جاذبه های گردشگری دیگری دارد که یکی از آنها کشتی یونانی کیش است .درخت لور، مسجد تاریخی باغو و خانه های قدیمی آن بسیار جذاب هستند. حتما پیشنهاد می کنیم در تور کیش از این روستای زیبا دیدن کنید.

ماجرای کشتی یونانی کیش

این کشتی توسط شرکت ویلیام هامیلتون در کشور اسکاتلند ساخته شد و بعد از طریق ارتش بریتانیا به یونان اهدا شد. چند سال بعد یونانی ها با این کشتی به خلیج فارس آمدند که دچار مشکل شد و به گل نشست. البته خوب است بدانید که این کشتی یکسان قبل از به کل نشستن در مالکیت ایران بود. بعد از این اتفاق برای بیرون کشیدن آن از یدکش هلندی نیز استفاده کردند؛ اما موفق نشدند تا کشتی را آزاد کند به همین دلیل مسئولان وقت تصمیم گرفتند که وسایل و بارهای کشتی را خالی کنند. علت مشخصی برای به گل نشستن این کشتی عنوان نشده است برخی فکر می‌کنند به دلیل تغییرات هوا و نبودن فانوس دریایی این کشتی راه خود را گم کرده و به ناحیه کم عمق آب آمده است که البته اثبات نشده است.

مردم محلی نیز بعد از به گل نشستن کشتی افسانه و داستان های بسیاری نقل کرده اند. آنها می گویند که ناخدای کشتی یونانی عاشق زنی به نام مریم بود که برای دیدن آن به کیش آمده بود. برخی باور دارند که این ناخدا به دلیل جاودان ماندن عشقش کشتی را در هوای مه آلود بیرون برد تا غرق شود و برای همیشه در ساحل بماند.

مشخصات کشتی یونانی

این کشتی 7061 تن وزن دارد و طول حدودی آن 136 می رسد. بازدید از کشتی یونانی بخشی از برنامه های گشت جزیره کیش محسوب می شود. پیشنهاد ما این است که در هنگام غروب آفتاب به ساحل بروید و از این کشتی یونانی عکس بگیرید.