سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

شهر مادرید پایتخت کشور اسپانیا و یکی از شهرهای معروف اروپایی محسوب می شود. این شهر جذابیت های فراوانی دارد و همین امر باعث شده تا مادرید در کنار شهرهای رم ایتالیا و پاریس فرانسه به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران انتخاب شود.

شما فکر می کنید که چرا شهر مادرید مشهور است؟

نماد شهر مادرید چیست و چرا این نماد برای شهر انتخاب شد؟

به نظر شما معروف ترین مکان های دیدنی شهر مادرید کدامند؟

آیا مادرید می تواند گزینه خوبی برای سفر ایرانیها باشد؟

ما قرار است در مدت زمان بسیار کوتاه به این سوالات پاسخ دهیم. پس قبل از خرید تور اروپا و سفر به اسپانیا با ما همراه باشید. البته شما هم می توانید برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا به لینک رو به رو مراجعه کنید: معرفی کامل شهر مادرید اسپانیا

 

چرا مادرید معروف است؟

بیشتر مردم دنیا و به خصوص جوانترها شهر مادرید را به واسطه تیم فوتبال او می شناسند. باشگاه رئال مادرید در کنار باشگاه اتلتیکو مادرید به عنوان بزرگترین مجموعه های ورزشی اروپا و اسپانیا شناخته می شوند. تیم فوتبال رئال مادرید لقب تیم کهکشانی ها را دارد. البته این لقب برای سال های 2000 تا 2006 به تیم فوتبال رئال مادردید داده شد چون در آن زمان برترین بازیکنان فوتبال جهان در این تیم حضور داشتند. از سال های گذشته تا امروز بهترین و برترین بازیکنان فوتبال دنیا آرزو دارند تا بازی برای تیم رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو (Santiago Bernabéu Stadium   ) را در کارنامه خود داشته باشند. ستاره های فوتبال دنیا مانند کریستین رونالدو، زیدان، رونالدو، گرت بیل، زیدان، فیگو، کارلوس، بکهام، کریم بنزما و ادن هازارد از جمله بازیکنانی هستند که در تیم رئال ماردید بازی کرده اند.

 

نماد شهر مادرید اسپانیا چیست ؟

هر کدام از شهرهای دنیا نماد خاص خودشان را دارند. برخی از این نمادها ممکن است یک جاذبه توریستی، یک بنای تاریخ، ویژگی فرهنگی، خوردنی خوشمزه و یا یک نماد ساختگی باشد. به طور مثال ما پاریس را شهر عاشقان و یا فلورانس را شهر معماری دنیا می دانیم. شهر مادرید نیز از قاعده مستثنی نیست. این شهر دو نماد اصلی دارد که شامل خرس و درخت (درختچه توت فرنگی) است. این دو سمبل که نماد شهر مادرید هستند، اصلا در حال حاضر در این شهر وجود ندارند. برخی معتقدند که خرس بر روی پرچم از ریشه نام رومی آن "ف اورسا" گرفته شده است اما روایت مطمئن تری درباره این نماد وجود دارد. می‌گویند در سال 1222 میلادی اختلاف بین دولت وقت و کلیسا بالا گرفت و هر کدام قصد تصاحب زمین ها را داشتند در آن زمان آلفونسوی هشتم تصمیم می‌گیرد برای وحدت کشور اعلام کند که زمین ها به حکومت و درختان به کلیسا تعلق دارد. به این ترتیب هر دو برای حفظ جنگل ها تلاش می‌کردند. مجسمه فعلی درخت مادرید و در سال 1967 میلادی توسط آنتونیو ناوارو سانتافه ساخته شد.

 

جاذبه های گردشگری معروف شهر مادرید کدامند؟

در شهر ماردید اسپانیا جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد. در حقیقت شهرهای مادرید، بارسلون، گرانادا و مالاگا به عنوان مهمترین و قدیمی ترین شهرهای اسپانیا محسوب می شوند که پیشینه تاریخی فراوانی دارند. در شهر مادرید انواع جاذبه های گردشگری تفریحی، تاریخی و طبیعی در شهر مادرید وجود دارد که در ادامه اسامی برخی از این مکان های دیدنی را با هم مرور خواهیم کرد. پلایا دِ لانگره (Playa de Langre)، خلیج سانتاندر (Santander Bay Beach)، ساحل بولونیا (Playa de Bolonia)، ساحل گُل پیوری (Playa de Gulpiyuri)، ساحل لا کونتا (La Concha) از معروف ترین سواحل توریستی مادرید هستند. همچنین موزه تیسِن بورنه مِیس، خانه تئاتر و اُپرا مادرید، میدان اُریِنته، موزه دل پِرادو، کاخ سلطنتی مادرید، خیابان اِل راستِرو و پارک اِل رتیرو اسپانیا از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر مادرید اسپانیا هستند.

 

آیا مادرید می تواند گزینه خوبی برای سفر ایرانیها باشد؟

بی شک مادرید یا حتی شهرهای بارسلون یا گرانادا می توانند گزینه خوبی برای شهر ایرانیها باشند. ما خاطرات فراوانی از شهر مادرید اسپانیا داریم و چه بهتر از اینکه بتوانیم از نزدیک با شهر مورد علاقه مان آشنا شویم. برای سفر به اسپانیا نیاز است تا برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید. ویزاهای کوتاه‌مدت شینگن برای گردشگران صادر می شود و طی آن فرد اجازه دارد 15 روز در اسپانیا بماند. البته ممکن است بر اساس نوع دلایلی که ارائه می دهید و کیفیت مدارک خود می توانید تا 3 ماه اجازه اقامت دریافت کنید.