سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

امروز قصد داریم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهد را به شما عزیزان معرفی کنیم. در مطلب قبلی به معرفی شهر مشهد و نقشه آن پرداختیم. این بار قصد داریم به سراغ یکی از جاذبه های گردشگری و طبیعت‌گردی در تور مشهد به نام "چشمه سبز" برویم. با ما همراه باشید.

روستای گلمکان مشهد

دریاچه سبز مشهد

دریاچه سبز مشهد یکی از جاذبه های گردشگری زیبای استان خراسان رضوی که در 20 کیلومتری روستای بزرگ گلمکان و 50 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. بنابراین اگر به دنبال تفریح و طبیعت گردی در سفر به مشهد هستید، می توانید از دریاچه چشم‌سبز دیدن کنید، این دریاچه کوهستانی در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا قرار دارد و مساحت آن حدود 15 هکتار است و دوم از آب دریاچه برای آبیاری باغ ها و زمین های کشاورزی استفاده می کردند.

نام دریاچه سبز مشهد

البته مردم محلی نام دریاچه را به "چشمه سوز" می‌دانند چون در تلفظ گویش خراسانی سبز را سوز تلفظ می کند، البته در برخی از منابع نام چشم سو نیز برده شده است که یکی از آن ها شاهنامه فردوسی می باشد.

قداست دریاچه سبز مشهد

این طور که از اسناد تاریخی مشخص است آب چشم سبز همیشه به خصوص برای زرتشتیان قداست داشته است. این طور گفته شده است که در زمان یزدگرد اول پادشاه برای شفا گرفتن راه طولانی را تا این چشمه مقدس طی کرد. 

دریاچه سبز گلمکان

تفریحات اطراف دریاچه سبر مشهد

در این دریاچه انواع ماهی ها وجود دارند بنابراین اگه علاقه مند به ماهیگیری هستید می توانید از دریاچه چشمه سبز دیدن کنید و یک عدد ماهی کبابی نوش‌جان کنید

روستای گلمکان مشهد

روستای گلمکان از توابع شهرستان چناران است همان جایی که آبشار اخلمد مشهد نیز در آن قرار دارد. در این روستا انواع داروهای گیاهی مانند بادام کوهی، خارشتر، زیره، کاسنی و بابونه رشد می کنند و حیات جانوری بسیار متنوعی دارد.

چطور به دریاچه سبز مشهد برویم؟

باید به روستای گل کمان بروید باید جاده تهران مشهد حدود 40 کیلومتر به سمت قوچان بروید و بعد به سمت چپ بپیچید تا به روستای گلمکان برسید از روستای گلمکان تا وجود چشم سبز 20 کیلومتر فاصله است که اکثر مسیر کوهستانی و ناهموار می باشد. پس مراقب باشید و با اختیاط حرکت کنید.