سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

آسیا 44,579,000 کیلومتر مربع مساحت دارد و بر اساس آخرین سرشماری که در سال 2016 میلادی انجام شد 4.463 میلیارد نفر جمعیت داشت که باید دید این رقم پس از اتمام شیوع ویروس کرونا چقدر تغییر کرده است. آسیا پهناورترین قاره جهان و اقیانوسیه کوچترین قاره محسوب می شوند. قاره ها از نظر مساحت به این ترتیب هستند: آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، قطب جنوب، اروپا و اقیانوسیه یا همان استرالیا.

آسیا را به چند دسته کلی تقسیم می کنند که شامل آسیای شرقی، آسیای میانه، خاورمیانه، آسیای جنوبی، جنوب شرقی آسیا و غرب آسیا می شود و همانگونه که می‌دانید ایران جزو خاورمیانه است و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات جغرافیایی این کشور می‌توانید از متن نقشه ایران استفاده کنید.

49 کشور در قاره آسیا قرار دارند که نقشه آنها را از نظر اهمیت برای مسافران ایرانی در همین متن معرفی می کنم و همچنین در بخش کشورهای توریستی فاینداتور می توانید جزئی و کاملتر آنها را بشناسید. قاره آسیا ویژگی های خاص زیادی دارد که به خاطر آنها مشهور است برای مثال تمامی ادیان جهان در آسیا ظهور کردند یا 3 پنجم جمعیت دنیا در همین قاره هستند و در حقیقت آسیا پرجمعیت ترین قاره جهان به شمار می آید.

برای کسب اطلاعات جامع در رابطه با کشورهای مختلف آسیا از فاینداتور دیدن کنید:

نقشه آسیا

نقشه آسیا فاینداتور