سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر


استانبول با جاذبه‌های دیدنی و مراکز خرید مدرن یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه است. تور ترکیه یکی از محبوب‌ترین تورها در بین ایرانیان است، چرا که در این سفر، به استانبول که از قطب‌های بزرگ تجاری این کشور محسوب می‌شوند هم خواهند رفت. قیمت‌های مناسب ، تنوع بسیار بالا و وجود برندهای مطرح اجناس در استانبول آن را به شهری برای عاشقان خرید تبدیل کرده است. تصور اینکه یک گردشگر با تور ترکیه به این کشور سفر کند و از بازارهای رنگارنگ آن خریدی نداشته باشد از محالات است. به طور قطع نمی‌توان گفت که شما با خرید چه چیزی در استانبول، خرید خوبی انجام داده‌اید، چون اینجا مملو از اجناس برند و ارزان است. خریدن سوغاتی‌های ارزان و زیبا از بازارهای محلی و هفتگی مهارتی است که شاید بعد از چندین بار سفر مهارت آن را کسب کنید، اما با ما همراه باشید تا بتوانید در تور استانبول خریدی به‌صرفه و عالی داشته باشد.

جمعه بازار

در میان انبوه مراکز خرید لوکس و پیشرفته‌ی استانبول بازارهای محلی محبوبیت خاصی دارند. در این بازارها که در مناطق مختلفی از شهر برگزار می‌شوند می‌توانید به‌راحتی اجناسی همانند صنایع‌دستی، ادویه و پوشاک را با قیمتی بسیار پایین تر از فروشگاه‌های رنگین، بخرید. یکی از این بازارهای محلی جمعه بازار فیندیک زاده (Cuma günü F?nd?kzade Pazar?    ) است. وقتی به این جمعه بازار قدم می‌گذارید علاوه بر دسترسی راحت به اجناس، به‌خوبی با فرهنگ زندگی مردم آشنا می‌شوید. بیشترین مشتریان جمعه بازار فیندیک زاده را مردم بومی و ساکنان استانبول تشکیل می‌دهند. هر کدام از محلات استانبول بازاری هفتگی مخصوص به خود را دارد اما در این میان جمعه بازار فیندیک زاده از لحاظ وسعت و تنوع اجناس سرآمد آن‌ها است و همین امر سبب شهرت و محبوبیت آن در بین بومیان استانبول و حتی گردشگران شده است تا هر هفته بهترین مواد خوراکی و تازه‌ترین سبزی و میوه را از همین بازار تهیه کنند.

جمعه بازار

جمعه بازار فیندیک زاده، بازاری بدون سقف است که در زمینی وسیع و گسترده بر پا می‌شود. این بازار در محله ای به همین نام در نزدیکی میدان تکسیم  قرار دارد، برای رفتن به آن باید سوار دلموش هایی که در ضلع شرقی میدان تکسیم قرار دارند بشوید و در محله‌ی فیندیک زاده پیاده شوید. در اینجا قانونی نوشته نشده هر هفته اجرا می‌شود و فروشندگان به ترتیب و در کنار هم اجناسشان را می‌چینند. آن‌ها بر روی اجناس فروشی خود چترهایی رنگارنگ می‌گذارند. هر جمعه این اتفاق می‌افتد و از ساعت 9 صبح تا یک ساعت بعد از غروب جمعه بازار بزرگ فیندیک زاده برپا می‌شود. سال‌ها برپایی از اولین جمعه بازار در این منطقه می‌گذرد و حالا فروشندگان آن چند برابر شده است و امروزه در کوچه‌های باریک و پیچ در پیچ اطراف نیز بساط فروشندگان گسترده می‌شوند. حالا که به اینجا آمدید می توانید هر چیز را که نیاز داشته باشید بخرید، انواع پارچه، لوازم خانه، لوازم دکوری منزل، انواع جوراب، لباس بچه‌گانه و لباس مجلسی و لباس‌های برند و باکیفیت، همچنین انواع ادویه، صنایع‌دستی، میوه و سبزی، جواهرات و گل سرهای زیبا و متنوع، با قیمت‌هایی مناسب بهترین انتخاب برای خرید از این جمعه بازار معروف هستند.