سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر
نظر

 

استانبول مقصدی دوست داشتنی برای ما ایرانی است. اگر چند بار هم به این شهر رفته باشید بی‌شک شما هم وقتی با تعطیلات چند روزه رو به رو می‌شوید مانند من استانبول اولین گزینه‌تان است. اما هزینه سفر به این شهر رنگارنگ و پرزرق و برق نسبت به ایران بالاتر است پس به یاد داشته باشید، مدیریت هزینه‌ها در سفر یکی از اصلی‌ترین ترفندهایی است که می‌تواند سفری خوش برایتان رقم بزند. من هم با توجه به درخواست‌های شما بر آن شدم تا از تجربه‌های خودم برای کنترل هزینه‌ی رفت و آمد در شهر استانبول برایتان بنویسم، امیدوارم مفید باشد.

حمل و نقل در استانبول

وسایل نقلیه عمومی استانبول

در استانبول وسایل نقلیه متنوعی مانند، مترو، تراموا، اتوبوس، قطار کابلی و تاکسی وجود دارد. همین ابتدا بگویم که ارزان‌ترین راه برای رفت و آمد در استانبول پیاده‌روی است. شاید خنده‌دار به نظر برسد اما واقعیت دارد و خیلی از موزه‌ها و اماکن تاریخی این شهر نزدیک به هم قرار دارند و می‌توانید به‌راحتی پیاده بین آن‌ها رفت و آمد کنید. فقط باید از قبل از آن‌ها اطلاع کافی داشته باشید. اگر تمایل به استفاده از تاکسی دارید باید به عرض تان برسانم که کرایه تاکسی از میدان تکسیم تا محله سلطان احمد 11 لیر می‌شود اما همین مسیر با تراموا کمتر از 4 لیر برایتان هزینه خواهد داشت. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانید ژتون‌هایی تهیه کنید و یا از استانبول کارت استفاده کنید. اگر از ژتون برای پرداخت کرایه استفاده کنید قیمت بیشتری خواهید پرداخت اما استانبول کارت تخفیف‌هایی برایتان خواهد داشت. قیمت بنزین در استانبول هر لیتر بین 6 تا 7 لیر است.

هزینه مترو، تراموا : بدون استانبول کارت 5 لیر و با استانبول کارت 6/2 لیر می‌شود.

هزینه اتوبوس : کرایه اتوبوس‌ها از 6/1 لیر تا 3 لیر متغیر است.

هزینه تاکسی : از 4 لیر شروع می‌شود.

هزینه کشتی‌های تندرو : کرایه این کشتی‌ها بین 6/2 و 7 لیر هزینه دارد.

هزینه قطار کابلی : بدون استانبول کارت 5 لیر و با استانبول کارت 6/2 لیر می‌شود.

متروی استانبول

استانبول کارت تهیه کنید

به محض ورودتان به سرعت یک استانبول کارت تهیه کنید. بسیار از هم‌وطنان از استانبول کارت اطلاع کافی ندارند و یا تصور نمی‌کنند که این کارت گزینه‌ای مناسب برای سفر سه - چهار روزه‌شان باشد. اما باید بگویم استانبول کارت یکی از عاقلانه‌ترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب‌هایی است می‌تواند به شما در مدیریت حساب‌هایتان در بخش حمل و نقل کمک کند. با استانبول کارت به راحتی می‌توانید سوار مترو، اتوبوس، تراموا و کشتی بشوید.

کشتی های تندرو در استانبول