سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

 

باکو

شهر شلوغ باکو پایتخت کشور آذربایجان، همسایه شمال غربی ایران است. به دلیل نزدیکی مسیر و شباهت زیاد فرهنگی سفر به باکو در بین ایرانیان بسیار محبوب است. با هم سفری کوتاه به باکو می کنیم تا اطلاعات جامعی در خصوص این شهر زیبا به دست آوریم. بی شک دانستن این نکات کمک شایانی به شما در سفر با تور نوروزی باکو خواهد کرد.

اولین نکته این است که به جز زمستان بقیه ی فصلهای سال زمانی مناسب برای سفر به باکو است و البته مسلم است که فصل بهار به دلیل لطافت و شادابی برای سفر مناسب تر است. از اوایل ماه شهریور هوا رو به خنکی می گذارد و این سرما تا پایان آذر ماه هنوز کمی ملایم است اما از ابتدای زمستان کمتر گردشگری باکو را به عنوان مقصد سفرش انتخاب می کند.

اگر اهل خرید باشید یکی از مهمترین دغدغه های شما در سفر بهترین مراکز خرید شهر پیشنهاد می کنیم برای خرید به مراکزی همچون مرکز خرید AVM   ، مرکز خرید آیگون،  مرکز خرید 28، مترو پارک، بازار صدرک، بلوار پارک، پورت باکو، مرکز خرید AF و مرکز خرید نرگیس در باکو بروید.

غذا هم یکی از موضوعات مهم در سفر است. رستوران پاولز کاردن، رستوران آنادولو، رستوران آرت گاردن، رستوران دلمه، رستوران موویدا و رستوران سنتی سماق از بهترین رستوران های باکو هستند. اگر در سفرتان هوس غذای ایتالیایی کردید به بهترین رستوران ایتالیایی باکو، رستوران اسکالینی (Scalini) بروید. فراموش نکنید در باکو غذاهای خیابانی قیمتی کمتر و در عین حال کیفیتی مناسب دارند.

فراموش نکنید که هیچ کدام از جاذبه های گردشگری باکو را در سفرتان از دست ندهید چرا که هر کدام در نوع خود بسیار جذاب و بی نظیر است. بهترین این جاذبه ها عبارت اند از : برج های شعله، دروازه مراد، شهر قدیم باکو، برج دختر و قصر شیروان شاه است.

اگر در خصوص هزینه سفر هم سوالی در ذهنتان است بهتر است بدانید که مهمترین مسئله در این مورد محلی است که برای اقامت انتخاب می کنید. چرا که قیمت خوراکی و حمل و نقل در باکو خیلی زیاد نیست. پس برای این که سفری ارزانتر داشته باشید بهتر است با تور به باکو سفر کنید.