سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر
نظر

 

برای رفتن به شیراز می‌توانیم از هواپیما، قطار، اتوبوس و یا ماشین‌های شخصی بین‌شهری و یا خودروی شخصی استفاده کنیم. اگر راه هوایی را دوست دارید باید بگویم که مدت زمان سفر هوایی تهران - شیراز 75 دقیقه است و فرودگاه شیراز جزو بزرگ‌ترین و مجهزترین فرودگاه‌های ایران است. اما اگر قطار را برای رسیدن به شهر شیراز انتخاب می‌کنید، بهتر است بدانید که راه‌آهن شیراز به خط راه‌آهن سراسری مسیر اصفهان و تهران وصل است و به زودی به بندرعباس نیز متصل خواهد شد. با خودرو که برویم فاصله اصفهان تا شیراز حدود 5 ساعت و تهران تا شیراز هم 10 ساعت است. برای رسیدن به شیراز از بوشهر 4 ساعت و از یاسوج 2 ساعت زمان نیاز است.

من برای سفر من فصل بهار را برای سفر انتخاب کردم و با ماشین خودم راهی شدم. سفر زمینی در فصل بهار به شیراز لذت آن را چند برابر می‌کند. از اصفهان که به سمت شیراز حرکت کردم و به فاصله‌ی 150 کیلومتری شیراز که رسیدم زمین‌های دو طرف جاده پر شد از دشت‌های سرسبز با گل‌های وحشی و باغ‌های کشاورزی و تاکستان‌های بزرگ. قبل از ورود به شیراز به تماشای پاسارگاد و تحت جمشید رفتم.

پاسارگاد

پاسارگاد

پاسارگاد در فاصله 138 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد و اولین پایتخت هخامنشیان بوده است. کوروش کبیر این شهر را در قرن ششم قبل از میلاد بنا کرده است. یکی از اصلی‌ترین دیدنی‌های شهر پاسارگاد آرامگاه کوروش است. این آرامگاه از سنگ‌های آهکی با رنگی روشن ساخته شده است. اندازه‌ی این سنگ‌ها بزرگ است و برخی از آن‌ها هفت متر طول دارند. علت ساخت آرامگاه در این مکان این است که کوروش کبیر، آستیاگ، پادشاه ماد را در این مکان شکست داده است. من این مطلب را نمی‌دانستم و در این سفر متوجه شدم.

با من همراه شوید باز هم از زیبایی‌های شیراز برایتان می‌گویم.