تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

 

کشور زیبای تایلند به بهشت گردشگران معروف است چون تنوع فرهنگ، جاذبه های گردشگری و تفریحات تایلند زبانزد گردشگران دنیاست. اگر تا به حال به این کشور سفر نکرده‌اید وقت آن شده تا تور ارزان قیمت تایلند را رزرو کنید و به یکی از شهرهای آن سفر کنید. ما در مطلب قصد داریم تا به تفریحات و دیدنی‌های ارزان قیمت بانکوک بپردازیم. با ما همراه باشید.

+ همه چیز درباره بانکوک تایلند

خانه جیم تامپسون | Jim Thompson House

صاحب این خانه بسیار دیدنی که امروزه تبدیل به یک موزه شده است، فردی آمریکایی به نام جیم تامپسون بوده که مالک یک کارخانه ابریشم در کشور تایلند بود. اما دلیل تبدیل شدن این خانه به یک موزه آن است که جیم تامسون علاقه بسیاری به جمع‌آوری آثار هنری، به ویژه آثار هنری مربوط به جنوب شرقی آسیا داشت و مجموعه بی‌نظیر و زیبایی از این آثار هنری را در منزل خود گرد هم آورد که امروزه در موزه خانه جیم تامسون به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر ارزش علمی و تاریخی خانه جیم تامپسون، فضای بیرونی و ظاهر ساختمان این خانه نیز بسیار زیبا و دیدنی‌ست.

بازار دامنئون سادوآک | Damnoen Saduak

دامنون سادواک تنها یک بازار نیست، بلکه تجربه‌ای متفاوت از خرید است. چرا که این بازار بسیار خاص و متفاوت، بر روی آب قرار دارد و برای خرید اجناس دلخواهتان باید با قایق‌های کوچک از کنار فروشندگانی گذر کنید که با کلاه‌های حصیری بزرگشان به فروش انواع صنایع‌دستی، میوه و حتی غذا مشغول هستند. سوار بر این قایق‌ها که می‌شوید علاوه بر خرید مایحتاج و سوغاتی، می‌توانید خانه‌های لب آب و برخی از معابد بانکوک را هم از نزدیک ببینید. برای آشنایی بیشتر با این بازار به لینک رو به رو مراجعه کنید: بازار شناور دامنئو سادواک 

معبد وات پو | Wat Pho

معبد وات پو بانکوک که در آن سازه‌های هرم مانند زیبایی وجود دارد مهم‌ترین معبد ساخته شده برای آیوتایا است. داستان‌های تاریخی در مورد حمله ارتش میانمار به تایلند و آسیب ندیدن معبد وات پو نقل می‌شود که موجب شده مردم این معبد را بسیار محترم شمرده و تصور کنند که خدایان به‌شدت از وات پو مراقبت می‌کنند.


قایق‌سواری بر روی رود چائو فرایا | Chao Phraya River

یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های گردش شهری در بانکوک، قایق‌سواری بر روی رودخانه چائو فرایا است که به سوی خلیج تایلند جریان دارد. این قایق‌سواری چهره متفاوتی از شهر بانکوک را به نمایش می‌گذارد. در امتداد رودخانه می‌توانید ساختمان‌های مدرن و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌ای را ببینید که منظره شگفت‌انگیزی را بخصوص در شب به وجود می‌آورند. از سوی دیگر در کنار کانال‌ها خانه‌های سنتی و چوبی بومیان را می‌بینید که به شکلی شناور بر روی آب ساخته‌شده‌اند و روی دیگر زندگی مردم این شهر را به نمایش می‌گذارند.


علاوه بر موارد یادشده شهر بانکوک مملو از مراکز دیدنی، آثار تاریخی و اماکن تفریحی گوناگون نظیر محله چینی‌ها، مزرعه تمساح‌ها، باغ‌وحش، شهر سوخته ، مجموعه کاخ پادشاهی، مجسمه عظیم بودای خوابیده و... است که حتماً باید از نزدیک ببینید. 

لینک پیشنهادی : لیست جاهای دیدنی بانکوک