سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

همراه من شوید تا با هم به کشور رنگارنگ چین سفر کنیم و به یکی از بهترین جاذبه‌های شهر پکن برویم. بیشتر گردشگران که با تور چین سفر می‌کنند، شهر پکن را به عنوان اولین مقصد سفرشان به چین انتخاب می‌کنند و بیشتر اوقات پیاده‌روی، روی دیوار چین اولین تفریحی است که به سراغش می‌روند.  اما من برایتان پیشنهاد جدیدی دارم. شهر ممنوعه یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های شهر پکن است که در بخش قدیمی پکن قرار دارد.

+ دیوار چین

+ معبد بهشت در شهر ممنوعه

شهر ممنوعه چین 

وسعت شهر ممنوعه حدود 72 هکتار است و زمین آن به شکل مستطیل است. در هر ضلع از آن دیوارهایی با ارتفاع 10 متر وجود دارند که هر کدام از آن‌ها یک دروازه دارند و اطرافشان هم خندق بزرگی با عرض 52 متر کنده شده است. این دیوارهای محکم به‌قدری قوی هستند که در مقابل آتش توپخانه‌ها هم مقاومت دارند. در این شهر قدیمی تعداد 5 کاخ مهم قرار دارند که از لحاظ معماری و عظمت در جهان بی‌نظیرند. معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از قصر تای هه، قصر بایوهه و قصر جون هه. بعد از ساخت قلعه حدود 24 امپراتور در آن زندگی کردند که در نوبه خود بی نظیر است. این یعنی کمتر کاخی در دنیا وجود دارند که این تعداد پادشاه در آن بر تخت نشسته باشند.

شما می‌توانید در شهر ممنوعه پکن کامل‌ترین و اصلی‌ترین سبک معماری چوبی جهان را ببینید. این شهر در سال 1406 میلادی و به دستور دومین امپراتور سلسله مینگ به نام "جو-دی" ساخته شده است. ساخت این شهر 14 سال طول کشیده است. خوب است بدانید که درهای شهر ممنوعه از سال 1924 به روی مردم باز نشد. بعد از آن دولت چین تصمیم گرفت تا این مجموعه تاریخی و فرهنگی را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مهم پکن معرفی کند. 

 

معروف ترین عکس های شهر ممنوعه که نمای کاملی از شهر را ارائه می دهد از تپه جینگشان گرفته می شوند. لطفا عکس زیر را ببینید:

حیاط اصلی شهر ممنوعه رو به روی کاخ بزرگ

نمای کلی شهر ممنوعه چین از بالا

عکس قدیمی از شهر ممنوعه چین

داخل کاخ اصلی شهر ممنوعه چین

عکس خاندان سلطنتی چین در شهر ممنوعه