تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

 

شاید با دیدن تیتر امروز خنده‌تان بگیر اما مطلب امروز شوخی نیست. این روزها وضعیت اقتصادی طوری شده که جیب خیلی‌ها خالی‌تر از قبل است. خب در این شرایط به نظر می‌رسد که سفر رفتن خیلی سخت‌تر از همیشه می‌شود، البته اگر از جیب پدر محترم و پولدارتان تأمین هستید که هیچ. اما اگر مثل من و بیشتر مردم حال و روز اقتصادی‌تان چندان مساعد نیست و در عین حال به مسافرت علاقه دارید، برایتان راهکارهای نابی آورده‌ام.

سفر ارزان

برعکس همه سفر کنید

اولین نکته‌اش این می‌شود که اگر همه دارند برمی‌گردند، شما بروید. با این فرمول دیگر نباید در تعطیلات نوروز و تعطیلات چند روزه آخر هفته سریع چمدان را جمع کنید و راه بیفتید. شما باید زمانی که بیشتر مردم سفر نمی‌کنند و سرگرم کار و زندگی‌شان هستند راهی سفر بشوید. در این روزها بلیت وسایل نقلیه ارزان‌تر است، اقامتگاه‌ها و هتل‌ها کرایه‌ها را چند برابر نمی‌کنند، اماکن گردشگری منت شما را می‌کشند و همه‌چیز بر وفق مرادتان خواهد بود. در اینجا این را هم بگویم که اندازه را نگه‌دارید و سرسیاه زمستان به مناطق سردسیر نروید. یادتان باشد که شما می‌خواهید ارزان سفر کنید، نمی‌خواهید آخرین سفر زندگی‌تان را تجربه کنید.

غذاهای محلی سلام

بله غذای محلی را امتحان کنید و با طعم‌های جدید آشنا شوید. کباب کوبیده و پیتزا را همه جا می‌توانید پیدا کنید، ولی غذای محلی هر شهری را فقط در همان شهر می‌توانید نوش جان کنید. البته ممکن است در شهر خودتان هم غذای محلی شهرهای دیگر را ببینید اما کیفیت این غذا کجا و غذای محلی اصیل کجا. غذا  جزئی از فرهنگ مردم هر محل است و از ویژگی‌های مهم آن ارزان بودنش نسبت به غذاهای دیگر است. این ارزان بودن به این خاطر است که مواد اولیه غذاهای محلی از همان محل تهیه می‌شوند و برای آشپز نیز به‌صرفه‌تر است. اگر طعم غذا باب میلتان نبود آستین‌ها را بالا بزنید و خودتان آشپزی کنید. املت با نون محلی پیشنهاد خوبی است.

چادر بزنید

در همه‌ی شهرهای ایران هتل‌های شبیه به هم چند ستاره وجود دارد اما شما بی‌خیال آن‌ها شوید. کمی از این فضای تکراری مانند صبحانه بوفه، سشوار دیواری، شامپوهای تک‌نفره، مینی بار و امثال این‌ها فاصله بگیرید. این بار چادر بزنید و تجربه‌ای متفاوت داشته باشید. سعی کنید چادر را نزدیک امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، حمام و مغازه بزنید.

در مطلب بعدی هم با من همراه باشید توصیه های کاربردی برایتان خواهم داشت. 

+ این توصیه ها را جدی بگیرید تا سالم بمانید