سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر
نظر

 

 

آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و پایتخت کشور ترکیه است. پیدایش شهر آنکارا به زمان هایتی ها و عصر برنز مربوط می‌شود. سفر به آنکارا در هر فصلی لطف خاص خودش را دارد. جاذبه‌های گردشگری آنکارا شامل آثار تاریخی و باستانی، موزه‌ها، نمایشگاه‌های مختلف و طبیعت بی‌نظیر آن می‌شود. بهترین این جاذبه‌ها را بر اساس تجربه و سفرهای خودم به شما در این مطلب معرفی می‌کنم.

آنکارا

موزه‌ی فضای باز آکتینکوی (Altinkoy Open Air Museum)

این موزه بسیار جالب است، فقط کافی است تصور کنید یک موزه را در طبیعت چیده باشند. موضوع این موزه زندگی مردم روستاهای ترکیه در صد سال قبل است. در اینجا خانه‌ها، مسجد، چشمه‌های آب همه به حالت قدیم طراحی و ساخته شده‌اند. در بخشی از این موزه غرفه‌هایی در نظر گرفته شده‌اند که غذاها و شیرینی‌های محلی و صنایع‌دستی ترکیه‌ای را به بازدیدکنندگان می‌فروشند.

آنکارا

قلعه آنکارا

این قلعه بر بالای تپه‌ای بزرگ در محله‌ی اولوس آنکارا قرار دارد. این قلعه در زمان قرون وسطی ساخته شده است و حدود 1000 سال عمر کرده است. در نزدیکی قلعه آنکارا برج ساعت واقع شده است و بعضی از ساختمان‌های قلعه به عنوان فروشگاه صنایع‌دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اینجا اجناس خوبی با قیمت‌های مناسب وجود دارد.

محدوده اولوس

بعد از تماشای قلعه آنکارا به محدوده‌ی تاریخی اولوس بیایید. در این منطقه چندین ساختمان زیبا با معماری‌های جالب و اصولی قرار دارد. بیشتر این ساختمان‌ها در دوره عثمانی ساخته شده است و نشانه‌هایی از فرهنگ عربی و عثمانی را به خوبی در خود حفظ کرده است.

دریاچه گلباشی یا موگان (Mogan)

اگر وقتی سفر بودید و هوا گرم شد به دریاچه‌ی موگان در 20 کیلومتری جنوب شهر گلباشی بیایید و تا غروب از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. در اینجا امکان ماهیگیری هم وجود دارد. مردم آنکارا این مکان را برای گذراندن تعطیلات خانوادگی و دورهمی های دوستانه انتخاب می‌کنند. چندین رستوران در امتداد ساحل هستند که تنوع غذایی بسیاری دارند. این دریاچه در هر فصل از سال میزبان پرندگان مهاجر گوناگون است. مساحت سطح دریاچه‌ی زیبای موگان 61/5 کیلومتر است.

آنکارا

در مطلب بعد ادامه‌ی دیدنی‌های آنکارای زیبا را به شما معرفی خواهم کرد.