سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر
نظر

 

در این مطلب باز هم تصمیم دارم شما را با خودم به شهر جذاب و پر طرفدار استانبول ببرم و شما را با موزه ای زیبا و بی نظیر آشنا کنم. موزه ای که داستان عشقی از دست رفته را برایتان مجسم می کند.

موزه معصومیت موزه ای در شهر زیبا و تاریخی استانبول است که در معروفترین خیابان آن یعنی خیابان استقلال قرار گرفته است. وقتی در خیابان استقلال قدم می زنید به خیابانهای کوچک فرعی در هر دو طرف آن دقت کنید هر کدام از این خیابانها در دل خود رازهایی دارند و شما را به بافت تاریخی شهر راهنمایی می کنند. در ابتدای یکی از این کوچه های فرعی موزه ی معصومیت با ساختمانی زرشکی رنگ قرار دارد. این ساختمان زیبا در سال 1897 ساخته شده است و با کمی تغییر در سال 2012 به عنوان موزه معصومیت افتتاح شده است. این خانه دو طبقه است و در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است. این موزه 83 بخش دارد که هر کدام از آن مطابق با فصلی از رمان طراحی شده است و همان اتفاقات را در ذهن بیننده تداعی می کند.

موزه معصومیت استانبول

نام این موزه برگرفته از رمانی ترکیه است که توسط نویسنده معروف ، اورهان پاموک نوشته شده است و جایزه ی نوبل ادبیات را هم به خود اختصاص داده است. اگر این رمان را قبل از رفتن به موزه مطالعه کنید از تماشای موزه لذت بیشتری خواهید برد. در اینجا هر چیز که در رمان وجود دارد دیده می شود حتی نقاشی هایی از مناظری که در داستان بیان شده است نیز در اینجا به نمایش گذاشته شده است. جالب است بدانید که این خانه را نویسنده ی داستان از بین تمام خانه های شهر برای نمایش رمانش انتخاب کرده و شروع به نوشتن داستان کرده و هم زمان شروع به تهیه وسایل خانه مطابق با رمان زیبایش کرده است.

وقتی در این موزه قدم می زنید حس می کنید در میان داستانی عاشقانه که به تصویر در آمده است هستید. داستان معصومیت مربوط به زمان 1950 تا سال 2000 مربوط می شود که در استانبول اتفاق افتاده است. همه چیز در اینجا متعلق به همان زمان است. قوطی کبریت، بلیت های سینما، شیشه های کوچک آب، ظروف غذا خوری، مجسمه های اطراف اتاق ها، دکوری های خانه و حتی لباسها و عکسهایی که از استانبول در آن سالها گرفته شده است و برروی دیوارها هستند نیز به سالهای قبل برمی گردد.

پاموک نویسنده ی مشهور رمان معصومیت و پدید آورده ی موزه ای به همین نام توضیح می دهد :" موضوع این نبود که کتابی موقف نوشته باشم و بعد فکر کنم که حالا می توانم موزه ای هم بر مبنای این کتاب درست کنم. وقتی دخترم کوچک بود، هر روز او را به مدرسه می بردم و هر روز ای برابر یک ساختمان عبور می کردم که نبش یک خیابان قرار داشت. ناگهان یک روز این فکری عجیب به سرم افتاد که تا داستانی درباره این خانه بگویم. به همین دلیل آن را خریدم و شروع به نوشتن کردم.

اطلاعات مورد نیاز برای بازدید از موزه :

ساعت فعالیت : هر روز از 10 صبح تا 6 عصر امکان بازدید دارید این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است.

نشانی موزه معصومیت : Firuza?a Mahallesi, Dalg?ç Çk. No:2, 34425 Beyo?lu/?stanbul, Turkey

تلفن تماس : +90 212 252 9738

این هم چند عکس از موزه معصومیت استانبول خدمت شما دوستان خوب وبلاگی:

 

موزه معصومیت استانبول

 

موزه معصومیت استانبول

 

نمایشگاه ها همیشه طرفداران خاص خودشان را دارند و از یک سو صاحبان کار به این رویدادها به چشم معرفی خود و کسب و کارشان نگاه می کنند و از سمت دیگر بازدیدکنندگان به نمایشگاه ها به دید آشنایی با کسب و کارها و شاید کمی گشت و گذار. نمایشگاه های ساختمانی نیز به مکانی برای گردهمایی فعالان در این زمینه تبدیل شده‌اند و محصولات و تولیدات گوناگونی در آنها عرضه می شود. اگر در زمینه‌ی ساختمان و ساختمان سازی فعالیت کرده باشید، حتما می دانید که این روزها ساندویچ پانل ها نقشی اساسی در این عرصه دارند. ساندویچ پانل همان مصالح جالبی است که با آن کانکس می سازند و یا در سقف و دیوارها از آنها بهره می‌برند بنابراین توصیه می کنم که اگر در صدد بازدید از نمایشگاه های ساختمانی هستید و دیدید که در جایی ساندویچ پانل به نمایش در آمده است حتما از آن دیدن کنید زیرا استفاده از این نوع مصالح رو به پیشرفت است.