سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

 

سفر به ترکیه یکی از محبوب‌ترین سفرهای خارج از کشور ایرانیان است. هر سال مسافران بسیاری از ایران به این کشور اوراسیایی سفر می‌کنند. بیشتر اوقات نخستین کاری که مسافران در کشور جدید بعد از پیاده شدن از هواپیما می‌کنند تهیه یک سیم‌کارت مخصوص آن کشور است. این کار به این جهت است که استفاده از سیم‌کارت ایرانی در کشورهای دیگر هزینه‌ی چندین برابر خواهد داشت. پس حتی اگر سفری کوتاه و چند روزه به ترکیه دارید، برای تهیه سیم‌کارت ترکی لحظه‌ای شک نکنید چرا که علاوه بر هزینه کمتر، شما امکان نصب برنامه‌های مخصوص گردشگری را نیز خواهید داشت. در این برنامه‌ها مسیرهای دسترسی، قیمت بلیت و ساعت فعالیت اماکن دیدنی و تفریحی به‌راحتی برایتان قابل دسترس خواهد بود.

در فرودگاه استانبول و سایر فرودگاه‌ها چندین غرفه برای فروش سیم‌کارت در نظر گرفته شده است. اما اگر از فرودگاه سیم‌کارت تهیه نکردید نگران نباشید چرا که در کنار هر هتل دو یا سه مغازه فروش سیم‌کارت وجود دارد. فقط در نظر داشته باشید که برای هر بار شارژ باید از نمایندگی مربوط به سیم‌کارتتان کارت شارژ بخرید. پس بهتر است از محلی سیم‌کارت تهیه کنید که بیشتر اوقات در مسیرتان باشد.

سفر به ترکیه

مدارک لازم برای خرید سیم‌کارت

برای تهیه سیم‌کارت اعتباری همراه داشتن پاسپورت و البته تکمیل یک فرم کافی است. یادتان باشد که سیم‌کارت را از هر جا که خریدید همان‌جا آن را فعال کنید تا خیالتان آسوده باشد. برای راه اندازی کامل آن یک ساعت از زمان فعال سازی زمان نیاز دارید.

سیم‌کارت کدام اپراتور از بقیه بهتر است؟

در ترکیه هم مانند خیلی از کشورها چند شرکت اپراتوری برای پشتیبانی سیم‌کارت‌ها وجود دارد. کیفیت سرویس‌دهی سیم‌کارت‌های مختلف ترکی تفاوت چندانی ندارد ولی پوشش دهی اپراتور ترک سل در این کشور حرف اول را می‌زند. همچنین قیمت سرویس‌ها و بسته‌های اعتباری که خرید می‌کنید نیز ممکن است با هم تفاوتی مختصر داشته باشد. اگر زمانی به این نتیجه رسیدید که اپراتور سیم‌کارت شما خوب نیست به راحتی می‌توانید ترابرد کنید و اپراتور دلخواهتان را با همان شماره قبلی انتخاب کنید. اپراتورهای اصلی تلفن همراه ترکیه ترک تلکوم (Türk Telecom  )، وودافون(Vodafone)، آوِا (Avea) و ترک سل (Turkcell) هستند.

سفر به ترکیه

اعتبار سیم‌کارت‌های مدت‌دار چقدر است؟

زمان اعتبار هر سیم‌کارت ترکی 6 ماه است و اگر در طول این مدت شارژ نشود می‌سوزد. بسته‌های شارژ تلفن اعتباری یک ماهه دارند.

قیمت خرید و شارژ سیم‌کارت ترک

سیم‌کارت ترک سل 80 لیر، وودافون 75 لیر و ترک تلکوم 80 لیر هستند.

برای شارژ سیم‌کارت خود باید به نمایندگی اپراتور مربوطه بروید. کمترین بسته‌های شارژ شامل 500 دقیقه مکالمه و 1000 پیامک و دو گیگابایت اینترنت هستند.

سفر به ترکیه

سیم‌کارتی مخصوص گردشگران

تمام اپراتورهای ترکیه سیم‌کارتی دارند که برای گردشگران طراحی شده است و اعتبارش تنها سه ماه است. هزینه این سیم‌کارت نصف سایر سیم‌کارت‌های شارژی است. سیم‌کارت‌های گردشگری دارای 10 گیگابایت اینترنت، 300 دقیقه مکالمه داخلی و 30 دقیقه مکالمه بین‌المللی است.

سیم‌کارت بین‌المللی

علاوه بر سیم‌کارت‌های توریستی، سیم‌کارت دیگری نیز به نام سیم‌کارت بین‌المللی وجود دارد. با خرید این سیم‌کارت این امکان را خواهید داشت که از آن به راحتی در 200 کشور دیگر نیز استفاده کنید. اگر شغلی دارید که مجبور به سفر به کشورهای مختلف هستید خرید این سیم کارت بسیار برایتان مقرون به صرفه خواهدبود.

سفر به ترکیه

 

نمایشگاه ها همیشه طرفداران خاص خودشان را دارند و از یک سو صاحبان کار به این رویدادها به چشم معرفی خود و کسب و کارشان نگاه می کنند و از سمت دیگر بازدیدکنندگان به نمایشگاه ها به دید آشنایی با کسب و کارها و شاید کمی گشت و گذار. نمایشگاه های ساختمانی نیز به مکانی برای گردهمایی فعالان در این زمینه تبدیل شده‌اند و محصولات و تولیدات گوناگونی در آنها عرضه می شود. اگر در زمینه‌ی ساختمان و ساختمان سازی فعالیت کرده باشید، حتما می دانید که این روزها ساندویچ پانل ها نقشی اساسی در این عرصه دارند. ساندویچ پانل همان مصالح جالبی است که با آن کانکس می سازند و یا در سقف و دیوارها از آنها بهره می‌برند بنابراین توصیه می کنم که اگر در صدد بازدید از نمایشگاه های ساختمانی هستید و دیدید که در جایی ساندویچ پانل به نمایش در آمده است حتما از آن دیدن کنید زیرا استفاده از این نوع مصالح رو به پیشرفت است.