سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر
نظر

وقتی بحث از سفرنامه نویسی به می آید، آنقدر ذوق و شوق نوشتن داریم که یادمان می رود شاید سایر گردشگران زمان برای خواندن مطالب بلند بالای ما را ندارند. به همین خاطر تصمیم گرفتم اینبار سفرنامه مشهد خودم را خیلی کوتاه و مختصر برای شما عزیزان بازگو کنم. امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشند.

امروز می خواهم برای شما درباره ی سفر یک روزه ام به مشهد برای شما صحبت کنم یا به قولی انشای مشهد و سفر یک روزه خودم را بنویسم.

ماه رمضان پارسال بود که تصمیم گرفتیم برای شب قدر به مشهد سفر کنیم. ما چهار خانم و دوست بودیم که به دلیل شرایط کاری که داشتیم مجبور بودیم یک شبانه روز را به سفرمان اختصاص دهیم. در حقیقت هدف ما فقط این بود که شب قدر را در حرم امام رضا علیه السلام باشیم و در مراسم شب قدر حرم شرکت کنیم. 

سفر ما یکروزه بود و راستش را بخواهید خیلی ناگهانی با پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم گرفتیم که یک روزه به مشهد سفر کنیم. من فکر میکنم اینطور سفرها خیلی جالب تر هستند و از طرفی هم عقیده دارند  حضور در مراسم شب قدر حرم سعادت بسیار بزرگی برای ما بود.

از آنجا که کمتر از یک روز وقت داشتیم بلیط هواپیما را چک کردیم. من واقعا فکر نمی کردم که بتوانیم خیلی راحت بلیط پیدا کنیم اما انگار قسمت بود که شب بیست و یکم در حرم باشیم. سرانجام توانستیم بلیط هواپیما برای ساعت 10 صبح را پیدا کنیم. صبح روز حرکت یعنی شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ساعت 8 به طرف فرودگاه حرکت کردیم. ما هیچ‌گونه وسیله ی اضافی با خودمان به همراه نداشتیم چون کمتر از چند ساعت بعد قرار بود مجدد به تهران برگردیم. فقط با خودمان کمی غذا و مدارک شناسیی و پول برده بودیم. حدود ساعت 12 ظهر به مشهد رسیدیم. اول به حرم رفتیم تا نماز را بخوانیم. از آنجا که غروب روز بیستم در مشهد بودیم نمی توانستیم روزه بگیریم. بنابراین یکی از دوستان را مامور کردیم تا مقداری خوراکی برای همان روز و وعده سحری آماده کند. 

 از آنجا که وسایل نداشتیم خیلی راحت می توانستیم به حرم تردد کنیم. بعد نماز به یکی از شبستان های حرم رفتیم که مخصوص خانم ها بود تا در آنجا کمی استراحت کنیم. بعد از اذان مغرب برنامه های شب قدر شروع شد. این مراسم بسیار خوب  و طبق ساعت مقرر برگزار شد. مراسم شب قدر حدود ساعت یک شب تمام شد. ما ساعت 3 صبح بلیط داشتیم تا به سمت تهران برگردیم. ما بلافاصله بعد از مراسم وسایل ها را جمع کردیم و به سمت فرودگاه راه افتادیم. خوشبختانه پرواز و برگشت ما نیز در ساعت مقرر انجام شد و ما حدود ساعت پنج صبح در تهران بودیم. بعد به سر کار رفتیم.

پیشنهاد می کنم که در انتها از مطلب رو به رو نیز دیدن کنید: زیارتگاه های مشهد