سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

همراهان عزیز در مطلب قدیمی به ورزش آبی معروف کیش را به شما معرفی کردیم و تفاوت پاراگلایدر و پاراموتور را به طور کامل شرح دادیم. در این مطلب به سراغ یکی از محبوب ترین تفرحات کیش یعنی پاراسل خواهیم رفت.

پاراسل کیش نوعی تفریح آبی در تور کیش محسوب می شود. البته در نظر داشته باشید که همه سواحل کیش امکان پاراسل سواری را ندارند. بیشتر اسکله تفریحی در خیابان سنایی و خیابان دریای کیش، ساحل دامون، ساحل سیمرغ و ساحل مرجان  برای پاراسل استفاده می شود. در این سواحل کلاب های ورزشی وجود دارند  که کلاب وجود دارند که امکانات پاراسل و سایر تفریحات آبی کیش را به گردشگران ارائه می کنند. به طور معمول، در اطراف این سواحل امکاناتی از قبیل نجات غریق، سرویس بهداشتی، رستوران، بوفه و اقامتگاه وجود دارد تا گردشگران بتواند علاوه بر استفاده از تفریحات آبی از خدمات و تسهیلات رفاهی نیز استفاده کنند.

پاراسل سواری چگونه است؟

ابتدا کمی درباره پاراسل کیش توضیح خواهیم داد شما را با حال و هوای این ورزش مهیج آشنا کنیم. برای پاراسل سرنشینان باید جلیقه نجات بپوشند و کمربندی ایمنی را ببندند. یک چتر بزرگ شبیه بالن وجود دارد که به صندلی وصل شده است. شما بر روی صندلی می نشینید و کل این بالن به از طریق یک کابل محکم به یک قایق وصل می شود. وقتی قایق شروع به حرکت می کند و در صورت مناسب بودن وزش باد، کم کم از زمین فاصله می‌گیرید و بین دریا و هوا معلق می شوید. 

 

معمولا پاراسل تا چه ارتفاعی بالا می رود؟

به طور معمول شما می توانید تا ارتفاع 200 متری از طریق پاراسل بالا بروید که ارتفاع آن و سرعت قایق بستگی به هزینه و مبلغ پرداختی شما دارد. مدت زمان پاراسل حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. بسیاری از گردشگران معتقدند نسبت به مدت زمان (10 دقیقه) که این تفریحات دارند، قیمت آنها بسیار گران است. بنابراین اگر دوست ندارید برای تفریح در کیش هزینه زیادی بپردازید، بهتر از سراغ تفریحات ارزان در کیش بروید. در حقیقت ممکن است در ابتدا، مدت 10 دقیقه برای شما بسیار کم به نظر برسد اما وقتی بالا هستید این زمان برایتان طولانی تر می شود و با هیجان فراوان همراه است.

شرایط استفاده از پاراسل کیش

برای پاراسل سواری می تواند یک تا سه نفر باشید. اگر وزن شما سنگین باشد باید تک نفره این ورزش را تجربه کنید. توجه داشته باشید که کودکان و زنان باردار، آنهایی که بیماری های زمینه ای دارند، کودکان زیر ده سال، افرادی که اخیرا جراحی داشته اند و یا افرادی که بالای 120 کیلو هستند، نمی توانند پاراسل سواری کنند. همان طور که در قسمت قبل گفتیم، قیمت پاراسل بسته به نوع ارتفاع متفاوت است هر چه ارتفاع بیشتر باشد باید قیمت بیشتری بپردازید!!


تفاوت پاراسل با شاتل چیست؟

توجه داشته باشید که پاراسل با شاتل تفاوت دارد ولی هر دو جز تفریحات محبوب کیش محسوب می شوند. پاراسل در حقیقت نوعی ورزش پروازی است که با ترکیبی از بالن سواری و حرکت قایق را انجام می‌شود. اما در شاتل سواری شما بر روی یک تیوب می نشینید که به قایق متصل است قایق حرکت می کند و شما بر روی تیوپ به سمت های مختلف کشیده می شوید.

برای شاتل هم می توانید سه نفر باشید که البته بستگی به وزن شما دارد. پیشنهاد می کنم اگر شنا بلد نیستید یا از آب دریا می ترسید به سراغ ورزش شاتل نروید؛ چون قطعاً بر اثر حرکت‌های ناگهانی امکان افتادن در آب وجود دارد. البته قبل از هرگونه ورزش آبی در کیش به گردشگران کلاه ایمنی و جلیقه نجات داده می‌شود که پوشیدن آنها الزامی می باشد.

چطور بلیط پاراسل کیش را تهیه کنیم؟

به طور کلی توصیه می کنیم در فصل هایی از سال که دریا مواج است به سراغ هیچ کدام از تفریحات آبی کیش نروید. چون اگر هوا مناسب نباشد هیچ کدام از کلاب های کیش امکا فعالیت ندارند. 


یک پیشنهاد خوب برای علاقه‌مندان به پاراسل کیش

پیشنهاد ما این است که قبل از سفرتان کمی در اینترنت جستجو کنید. چون بسیاری از کلاب های کیش تخفیف هایی یا در قالب جشنواره های تابستانی یا مناسبتی ارائه می کند که می توانید با قیمت کمتر یکی از بلیط های آنها را خریداری کنید. توجه داشته باشید هزینه که می پردازید هزینه تمام شده تفریح است مگر آنکه بخواهید فیلمبرداری اختصاصی داشته باشید که در آن صورت هزینه مجزا از شما گرفته می‌شود.

آیا پاراسل کیش امنیت دارد؟

پاراسل، پاراگلایدر، شاتل یا پاراموتور ورزشی آبی هستند که با سرعت زیاد و در بستر آب انجام می شوند. بنابراین نمی توان تضمین کرد که هیچ کدام ازاین تفریحات امنیت 100 درصد دارند. اما در کلاب های ساحلی کیش مربیان و کادر مجرب ای وجود دارند تا از خطرات احتمالی جلوگیری کند.