سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

شهر مشهد یکی از بهترین گزینه های سفرهای داخلی برای ما ایرانیها می باشد. شما می توانید از طریق خرید تور مشهد، بلیط قطار، هواپیما و یا با خودرو شخصی به مشهد سفر کنید. این شهر علاوه بر آنکه به عنوان مقصد توریستی زیارتی مطرح شده است، تفریحات فراوانی دارد که در ادامه در خصوص آنها صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با شهر مشهد آشنا شویم.

عکس مشهد

مشهد کجاست؟

شهر مشهد در استان خراسان رضوی قرار دارد و دومین شهر بزرگ ایران پس از تهران می باشد. این شهر در گذشته آبادی ما بین سناآباد و توس محسوب می شد. یکی از افتخارات حال حاضر شهر مشهد این می باشد که در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شد. همانطور که می دانید شهر مشهد در زمان افشاریان پایتخت ایران بود که در این زمان شهرت فراوانی کسب کرد. در خصوص شهر مشهد گفتنی های فراوانی وجود دارد. البته آنچه بیشتر از همه در منابع تاریخی ذکر شده است به ماجرای ورود امام رضا علیه السلام به مشهد بر می گردد. در آن زمان به واسطه حضور امام هشتم شیعیان بسیاری از دانشمندان به مشهد می آمدند تا از حضور ایشان استفاده کنند. به همین دلیل مشهد در دوران هارون الرشید به عنوان یکی از قطب های دینی و علمی ایران مطرح شد. پس از آن نیز سناآباد رشد فراوانی داشت. البته یکی از عواملی که به بیشرفت شهر مشهد کمک کرد، تخریب شهر توس در جریان حمله تیموریان بود.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با شهر مشهد به لینک رو به رو مراجعه کنید: مشهد کجاست؟

 

چطور از تهران به مشهد برویم؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که مسافران مشهد مطرح می کنند این است که چطور از تهران به مشهد برویم؟

برای این منظور (سفر زمینی به مشهد) شما باید ابتدا به سمت جنوب شهر تهران و پایانه خاوران یا ترمینال جنوب بروید. در این پایانه انواع وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس وجود دارند که مسافران را از تهران به مشهد می برند. البته اگر با خودرو شخصی به مشهد سفر می کنید بعد از رسیدن به پایانه خاوران یا ترمینال جنوب باید وارد بزرگراه امام رضا علیه السلام شوید و به سمت پاکدشت، اسلام شهر و ... حرکت کنید.

همچنین اگر تصمیم دارید از قطار تهران به مشهد استفاده کنید، کافیست خود را به ایستگاه راه آهن برسانید. خوشبختانه در حال حاضر می توانید به راحتی با مترو به راه آهن برسید. از تمامی خطوط مترو تهران می توانید به سمت ایستگاه خط 3 آبی کمرنگ مراجعه کنید. سپس قطار به مقصد آزادگان را سوار شوید تا به ایستگاه مترو راه آهن برسید. 

نقشه شهر مشهد

اگر اهل سفر باشید می دانید که نقشه هر شهر می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. با استفاده از نقشه می توانید از مسیرهای مختلف خودتان را به مکان مورد نظر برسانید. به طور مثال، تصور کنید در میدان آب یا بلوار امام رضا علیه السلام هستید و می خواهید به سمت گنبد سبز مشهد حرکت کنید. با داشتن نقشه می توانید راه خود را به راحتی پیدا کنید.

در گذشته برای تهیه نقشه توریستی هر شهر نیاز بود را در بدو ورود به شهر به دفاتر اطلاع رسانی گردشگری سازمان میراث فرهنگی هر استان مراجعه کنید و یا نقشه را از پلیس راه یا هتل تهیه کنید. اما امروز می توانید به راحتی نقشه مورد نظر خود را دانلود کنید. دانلود جدیدترین نقشه شهر مشهد