سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

 

سفر به ترکیه از سفرهایی است که هر چه تکرار شود برایم شیرین‌تر می‌شود. من سفرهای زیادی به استانبول ترکیه داشته‌ام، هم زمینی و هم هوایی پس تصمیم گرفتم تا تجربیاتم را در اختیارتان بگذارم.

استانبول ترکیه

چه فصلی به استانبول سفر کنیم؟

استانبول در فصل بهار بسیار زیبا و رویایی است. هوای کمی سرد و گاهی آفتابی است. در این فصل بیشتر سطح شهر پوشیده از گل‌های لاله رنگارنگ است. همان‌طور که گفتم هوا خیلی گرم نیست پس ساعت‌های کمی از روز بهار را می‌توان به تفریحات آبی اختصاص داد. تابستان‌های استانبول گرم و مرطوب است و طرفداران حمام آفتاب و تفریحات آبی این فصل را برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنند. برخی مراکز خرید این شهر هم فصل تابستان را برای حراجی‌هایشان انتخاب کرده‌اند. استانبول در پاییز رویایی و عاشقانه می‌شود. به اواسط پاییز که می‌رسیم هوا سردتر می‌شود، نیمه‌ی اول پاییز برای سفر بسیار مناسب است. در زمستان، شهر استانبول هوایی برفی و سرد دارد. بیشتر مراکز خرید در این فصل، بعد از شروع سال نوی میلادی حراج‌های بزرگی برگزار می‌کنند. در برخی از این حراجی‌ها قیمت‌ها از نصف هم کمتر می‌شود. پس اگر عاشق خرید هستید سفر در این فصل را از دست ندهید.

چه لباسی در استانبول بپوشیم؟

شما در انتخاب حجاب و خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها در استانبول آزاد هستید اما یادتان باشد که استانبول شهری است که هم فرهنگ اروپایی و هم فرهنگ آسیایی دارد و اینکه بیشتر مردم کشور ترکیه مسلمان هستند. اما برای بازدید از مساجد این شهر حتماً باید لباس‌های پوشیده‌ای بپوشید و بانوان هم موهایشان را بپوشانند. اگر لباس مناسبی همراهتان نباشد، لباس و شال در اختیارتان می‌گذارند. که البته خیلی هم تمییز نیستند.

زبان ترکی در سفر به استانبول

مردم ترکیه مهربان و مسافر دوست هستند اما بهتری است شما جملاتی که کاربرد زیادتری دارند را یاد بگیرید. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، در شهرهای شلوغ بخشی از کارتان راه می‌افتد اما اگر به شهرهای خلوت‌تر می‌روید حتماً به ترکی مسلط باشید یا مترجم همراه خود ببرید.

وضعیت امنیت در استانبول

باید بگویم که استانبول شهر شلوغ و پر رفت و آمدی است. و بهتر است در ساعات پایانی شب تنها در خیابان نباشید. این مورد را به خصوص در محله های قدیمی مانند محله سلطان احمد (Sultanahmet    )، محله بی اوغلو، محله امینونو. توصیه کلی من این است که پول زیادی با خودتان حمل نکنید چون امنیت استانبول در مقایسه با تهران کمتر است و جیب بری و دزدی در آن بیشتر دیده می شود.

در استانبول چه غذایی بخوریم

در سفر به استانبول پیدا کردن یک غذای لذیذ کاری سختی نیست و نباید نگران گرسنگی و یا طعم ناخوشایند غذاها نباشید. فراموش نکنید طعم دلچسب دسر های خوشمزه ترکیه ای را در هیچ جای دیگر نخواهید یافت. پیشنهاد می کنم طعم این غذاهای استانبولی را در سفرتان به استانبول تجربه کنید:لهمجون (Lahmacun)، اسکندر کباب (Iskender Kebap)، کُمپیر (Kumpir)