سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر

اگر اهل تهرانگردی باشید، با موزه های متنوع شهر تهران آشنا هستید. امروز قصد داریم کاخ گلستان تهران را به شما معرفی کنیم. این کاخ جزو آثار تاریخ مهم شهر تهران می باشد. خود را آماده سفر مجازی به قلب منطقه 12 شهر تهران بکنید. 

+ باغ ایرانی تهران

+ کدام مناطق ایران برای طبیعتگردی مناسب است؟

کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری شهر تهران است که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی علاقمند به تور تهران گردید بازدید خود را از منطقه 12 و کاخ گلستان شروع می‌کنند. این کاخ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که زیباترین آن کاخ مرمر، مردم‌شناسی، تالار سلام، شمس العماره و مجموعه بادگیر می باشد. در گذشته کاخ گلستان محل زندگی شاهان قاجار بود به همین دلیل در جای جای این بنای تاریخی سبک معماری قاجار مشاهده می‌شود. در حقیقت کاشی های مخصوص دوره قاجار به رنگ زرد با طراحی خاص آن برای تزیین محوطه حیاط و بناهای کاخ استفاده شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قبل از تبدیل شدن محوطه گلستان به کاخ شاه عباس صفوی که به قصد زیارت شاه عبدالعظیم حسنی به ری سفر می‌کرد، در این منطقه سکونت داشت. بعد از آن در دوره کریمخان نیز کم کم در این منطقه ارگ ساخته شده تا شاه و نظامیان بتوانند در آنجا استقرار داشته باشند. با شروع حکومت محمد خان قاجار این منطقه به محلی برای زندگی شاهان قاجار انتخاب شد. شما می توانید با انواع وسایل نقلیه عمومی از کاخ زیبای گلستان دیدن کنید و بعد به سراغ جاذبه‌های تاریخی دیگری که در اطراف این کاخ زیبا قرار دارد بروید.

کاخ گلستان در 1392 میلادی در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید و حالا یکی از میراث تاریخی و فرهنگی ایران به حساب می‌آید.

معروف ترین بخش های کاخ گلستان

همه بخش های کاخ گلستان بسیار زیبا و دیدنی هستند. البته از این میان برخی شهرت بیشتری کسب کرده اند. شمش العماره به عنوان بلندترین بنای تهران قدیم، موزه مردم شناسی و تخت مرمر یا ایوان کریمخانی از معروف ترین بخش های کاخ گلستان می باشند. 

آدرس کاخ گلستان

تهران خیابان پانزده خرداد میدان ارگ