سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور مسافرتی و گردشگری

فاینداتور مرجع جامع بانک تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اطلاعات سفر
نظر

 

باکو در آذربایجان | Baku

شهر باکو جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. با اوج گرفتن ورود گردشگران آذربایجانی به ایران و علاقه‌ی آن‌ها به ایران‌گردی، مردم این کشور بر اساس توافق دوطرفه‌ی دولت‌ها ایرانی‌ها برای سفر به کشور آذربایجان نیاز به ویزا ندارند. پس شما هم می‌توانید خیلی راحت به باکو سفر کنید. اگر قصد سفر به آذربایجان را دارید حالا وقت آن رسیده که تور نوروزی باکو را خریداری کنید تا هم از زیبایی‌های این شهر مدرن لذت ببرید و هم حال و هوای نوروز در کشوری دیگر را تجربه کنید.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از گردشگران، عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی آذربایجان و شهر باکو شامل موارد زیر هستند:

1-     یانار داغ یا کوه سوزان باکو | Yanar Da?

کوه سوزان باکو به دلیل وجود گازهای زیرزمینی همیشه در حال اشتعال است. به‌طوری‌که اگر شب به این کوه نگاه کنید حجمی عظیم از آتش را خواهید دید. این کوه بیشتر از آنکه جاذبه مورد علاقه گردشگران در تور آذربایجان- باکو باشد، مورد توجه دانشمندان و زمین شناسان قرار گرفته است.

یانار داغ باکو

2-     سنگ | Musical Stone of Gobustan

سنگی در کشور آذربایجان کشف شده که در قدیم نوعی ابزار موسیقی محسوب می‌شد. این سنگ 2 متر طول دارد و بعد از نواختن روی آن صدایی شبیه دایره‌زنگی ایجاد می‌کند. بد نیست بدانید که شهر باکو سرچشمه موسیقی مقامی و میخانه است. موسیقی اصیل آذربایجانی به دلیل  تنوع سازها در آن جزو برترین سبک‌های موسیقیایی دنیا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در کشور آذربایجان یک سالن اپرا و باله با قدمتی بیش از 100 سال وجود دارد که بیانگر اهمیت هنر و موسیقی در این سرزمین است. باکو در سال 2012 میزبان مسابقات جهانی موسیقی یوروویژن بود و بزرگان موسیقی جهان در این مسابقه حضور یافتند. توجه داشته باشید که این جاذبه با سمفونی سنگ ها تفاوت دارد. 

سنگ موسیقی باستانی آذربایجان باکو

بهترین زمان سفر به باکو

هر زمان از سال که تصمیم بگیرید  می توانید تور زمینی باکو و یا تور باکو ارزان را خریداری کرده و به این شهر زیبا سفر کنید. باکو شهری چهار فصل است و اگر بخواهیم شرایط آب و هوایی آن را با تهران مقایسه کنیم، باید گفت که زمستان های باکو گرمتر است. وضعیت آب و هوایی باکو در ماه های مختلف سال چگونه است؟ از ماه اکتبر تا دسامبر (مهر تا آذر) هوای باکو مرطوب است. اما سردترین زمان در باکو نیز ماه های نوامبر تا مارس (اواسط آبان تا اواسط اسفند) می باشد. تابستان نیز از ژوئن تا سپتامبر (خرداد تا اواسط شهریور) ادامه دارد. پس بهترین زمان برای سفر به باکو خرداد و تیر می باشد.